فرانسه و آلمان: اروپا باید به «خود مختاری راهبردی» برای دفاع دست‌یابد

وزرای دفاع فرانسه و آلمان تاکید کردند که اروپا باید به «خود مختاری راهبردی» برای دفاع از خود در سایه عضویت در ناتو دست‌یابد.

فرانسه و آلمان: اروپا باید به «خود مختاری راهبردی» برای دفاع دست‌یابدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که آمریکا درباره طرح دفاعی اروپا ابراز نگرانی کرده است وزرای دفاع فرانسه و آلمان روز جمعه تاکید کردند اروپا باید به «خود مختاری راهبردی» برای دفاع از خود با حفظ عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مجهز شود.
فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه در کنفرانس امنیتی سالانه در مونیخ اعلام کرد «زمانی که ما در همسایگی خود به ویژه در جنوب با تهدید قریب الوقوع رو به رو می‌شویم باید این توانایی را به ویژه در زمانی که آمریکا و ناتو می‌خواهند کمترین مشارکت را داشته باشند برای مقابله با آنها داشته باشیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونیخ، اتحادیه اروپا ماه دسامبر «همکاری» نظامی بی سابقه‌ای (همکاری ساختاری دائمی) به منظور توسعه تجهیزات و تسلیحات یا تسهیل عملیات خارجی خود آغاز کرد.
به علاوه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شکل گیری نیروی مشترک مداخله اروپا را خواستار است که بتواند در خارج از چارچوب ناتو و اتحادیه اروپا عمل کند.
پارلی با تاکید بر این که شکل گیری نیروی مشترک مداخله اروپایی به منزله «رویارویی اتحادیه اروپا با ناتو» نیست اعلام کرد این طرح اروپایی زمینه را برای «شکل گیری فرهنگ راهبردی مشترک بین اروپایی‌ها» فراهم می‌کند.
اورسلا فون در لین Ursula von der Leyen وزیر دفاع آلمان نیز تاکید کرد:  «ما می‌خواهیم در همین حال که در ناتو هستیم اروپایی‌تر باشیم.»

وی گفت: «این عبارت است از اروپایی که می‌تواند به لحاظ نظامی نقش بیشتر داشته باشد، خود مختارتر باشد و به ویژه در ناتو مسئولیت بیشتری بر عهده گیرد.»

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز جمعه در مونیخ تاکید کرد احیای بخش دفاعی اروپا نباید اختیارات ناتو را تحت تاثیر قرار دهد.
وی با اشاره به نگرانی‌های آمریکا در نشست روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ناتو در بروکسل گفت: «ما از این تلاش‌ها در صورتی که رقابت با ناتو نباشد بلکه تکمیل کننده آن باشد استقبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

چالش فرانسه و آلمان بر سر مسئله دفاعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار