ایجاد رشته های جدید فنی و حرفه ای در استان اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: با افزایش اعتبارات تملک دارایی های این اداره کل در سال جاری امکان افزایش رشته های جدید آموزشی متناسب با نیاز این استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل امروز در آئین معارفه رئیس جدید مرکز آموزش فنی وحرفه ای خلخال افزود: همچنین با خرید 10 دستگاه خودرو شاسی بلند برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مرکز و شهرستان ها ، امکان آموزش تعمیرات این نوع خودروها به کارآموزان رشته اتومکانیک خودرو ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امسال 116 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به اداره کل مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان تخصیص یافته، گفت: در سال جاری 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان و با توجه ویژه فرمانداران شهرستان ها در جلسات شورای برنامه ریزی به این مرکز تخصیص یافته که این میزان در مقایسه با سال قبل 6 میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل اظهار کرد: امسال تعهد آموزش سه میلیون و 600 نفر ساعت سالانه و نیز تعهد 18 هزار نفر دوره محقق شد.

پورقلی همچنین به فعالیت 191 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان اشاره کرد و گفت: تعهد امسال این آموزشگاه ها نیز آموزش 2 میلیون نفر ساعت است که بخش مهمی از تعهد سالانه این آموزشگاه ها محقق شده است.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای خلخال از مراکز بسیار موفق و برتر استان اردبیل در دستیابی به تحقق کار آموزی در محیط های کار واقعی و بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی دولت است.

انتهای پیام/ع

فعالیت 191 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.