اجرای سه مراسم تعزیه‌خوانی حضرت زهرا(س) در خراسان‌جنوبی

همزمان با ایام فاطمیه سه مراسم تعزیه‌خوانی حضرت زهرا(س) در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت : مراسم تعزیه‌خوانی در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه و یکم اسفندماه سال جاری اجرا می‌شود و متن تعزیه‌خوانی از متون قدیمی انتخاب شده است که با شرکت ١٥ نفر به مدت ١٢٠ دقیقه اجرا می‌شود.


وی افزود: تعزیه‌خوانی ٢٩ بهمن ماه جاری، ساعت ۱۹ در پارک آزادگان بیرجند، تعزیه‌خوانی ٣٠ بهمن‌ماه جاری، ساعت ۱۹ در هیئت عاشقان اهل بیت(ع) بیرجند و تعزیه‌خوانی روز یکم اسفندماه سال‌ جاری، ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در هیئت محبان‌الزهرا(س) بیرجند برگزار خواهد شد.


زمزم با اشاره به اینکه تعزیه یکی از هنرهایی است که به آن سوگواره نیز می‌گویند، اظهار کرد: غم‌نامه یا سوگ‌نامه، بیان تصویری و نمایشی از شرح بلایا و مصائبی که بر اهل بیت به خصوص امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان گذشته است.


معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت : در اجرای این مجالس عقیل داورنیا، سید فاضل حسینی‌تبار، سید حسن حسینی‌تبار، مهدی سبزکار، حسین سبزکار، رضا محمدی، صادق شهابادی، محمد علی‌آبادی، جعفر روان، علیرضا اصغری، معین ملاکی، محمد قالیباف، علی بهدانی، امیر علی‌آبادی، فرشید علی‌آبادی، حسین خزائی و جواد محمدی شبیه‌خوانی می‌کنند.
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.