تیلرسون خطاب به مقامات کره شمالی: من منتظرم تا شما بگویید آماده مذاکره هستید

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری سی‌بی‌اس تاکید کرد واشنگتن همچنان مشتاق گفتگو با کره شمالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو ایندیا، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت به پیام‌هایی که از کره شمالی برای شرکت در مذاکرات مستقیم دریافت می‌شود، گوش می‌دهد. 

تیلرسون به خبرگزاری سی‌بی‌اس گفت: «وظیفه من به عنوان یک دیپلمات ارشد این است که به کره شمالی‌ این اطمینان را بدهم که ما کانال‌ها [ی ارتباطی] را باز نگه میداریم. من [به پیام‌های آنها] گوش می‌دهم اما پیامی نمی‌فرستم چون در این مرحله حرفی برای گفتن به آنها وجود ندارد. پس من منتظرم و گوش می‌دهم تا شما بگویید آماده مذاکره هستید».

گرم شدن روابط کره شمالی و کره جنوبی به بهانه برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ این امید را به وجود آورده که پس از ماه‌ها تنش، مذاکرات مستقیم بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن صورت بگیرد.

تیلرسون در ادامه گفت: «ما پیام‌هایی از آنها دریافت می‌کنیم و کاملاً مشخص است می خواهیم نخستین گفتگویمان چگونه باشد».

این مقام آمریکایی اعلام کرد هیچ انگیزه‌ای به مقامات پیونگ‌یانگ داده نشده که آن‌ها را پای میز مذاکره بکشاند. واشنگتن می‌گوید پیونگ‌یانگ قبل از اینکه وارد مذاکره شود باید گام‌های مشخصی را به سوی خلع سلاح هسته‌ای بردارد. این در حالیست که «مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی برای وارد کردن کره شمالی به مذاکرات در تلاش است.

مون جائه این هفته گذشته دعوتنامه‌ای از «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی برای شرکت در نشستی در پیونگ‌یانگ دریافت کرد.

انتهای پیام/

مصاحبه وزیر خارجه آمریکا با خبرگزاری سی بی اس درباره مذاکره با کره شمالی

 

 

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار