رستم‌وندی:

95 درصد بانوان جامعه به حجاب و عفاف اعتقاد دارند

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: طبق ارزشیابی‌های صورت گرفته، بیش از 95 درصد بانوان جامعه به موضوع حجاب و عفاف اعتقاد دارند و این موضوع جزء باورهای آنان است.

طلاق، شتاب نسبتا ثابتی نسبت به سال‌های گذشته داشته است/ با حجاب باید به عنوان مقوله فرهنگی نگریست/ 95 درصد بانوان جامعه به حجاب و عفاف اعتقاد دارندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تقی رستم‌وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در حاشیه نود و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که پیش از ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز به بحث و تحلیل وضعیت ازدواج و طلاق در سال جاری پرداختیم و آمار آن را با سال‌های گذشته مقایسه کردیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی افزود: در جلسه امروز نماینده سازمان ثبت‌احوال حضور داشت و گزارش خوبی در این زمینه ارائه داد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با رشد طلاق مواجه بودیم اما امسال این موضوع با شتاب نسبتا ثابتی در مقایسه با سال‌های قبل افزایش یافته است.

رستم‌وندی بیان کرد: گزارشی که امروز از سوی سازمان ثبت احوال ارائه شد، 9 ماهه بود، لذا باید تا پایان سال منتظر باشیم تا جمع‌بندی این سازمان نهایی شود تا بتوان در خصوص افزایش طلاق قضاوت و بررسی کرد.

وی گفت: همچنین در جلسه امروز در حوزه بعد از وضعیت شناسی، مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی که دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی و قوه قضائیه در حوزه کنترل و کاهش طلاق انجام دادند، بررسی‌هایی صورت گرفت.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: مقرر شد از ابتدای سال 97 در 10 استانی که بالای میانگین کشوری طلاق قرار دارند، کلاس‌های آموزش، مهارت‌آموزی و مشاوره‌ای برگزار شود، به این معنا که تا سال 96، دو واحد بحث مشاوره‌ای حین ازدواج وجود داشت که قرار است این دو واحد به 6 واحد از ابتدای سال 97 و با کمک همه دستگاه‌ها ارتقاء پیدا کند.

رستم‌وندی ادامه داد: در بین همه عوامل تأثیرگذار بر طلاق که مهمترین عامل آن تفاهم است، با آموزش، مهارت‌آموزی و مشاوره‌های قبل از طلاق اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود و انتظار داریم در بازه زمانی میان‌مدت این امر اثربخشی مطلوبی داشته باشد.

وی در خصوص ورود وزارت کشور به مقوله حجاب و برخی حواشی خیابان انقلاب، بیان کرد: حجاب و عفاف در دستور کار جلسه امروز قرار نداشت، اما به عنوان مقوله‌ای فرهنگی باید به این موضوع نگریست.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه حجاب و عفاف قانون کشور ماست، ادامه داد: ممکن است کسانی انگیزه سیاسی در این رابطه داشته باشند، در این صورت مراجع قضایی وظیفه دارند تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، در عین حال باید با کسانی که به دلیل مسائل فکری و اعتقادی خلاف هنجارهای عمومی عمل می‌کنند، برخورد ارشادی کرد.

رستم‌وندی گفت: طبق ارزشیابی‌های صورت گرفته، بیش از 95 درصد بانوان جامعه به موضوع حجاب و عفاف اعتقاد دارند و این موضوع جزء باورهای آنان است. البته موارد اندکی هم چنین رویکردی را باور ندارند که باید با اقدامات فرهنگی عمیق نسبت به این موضوع اقدام کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمار طلاق کاهش یافته‌ یا خیر، اظهار کرد: انتظار فعلی این نیست که شاخص طلاق در کشور کاهش یابد، چرا که طلاق در تمام دنیا با زندگی مدرن شهری و شهری شدن سبک زندگی روند افزایشی داشته است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: کشور ما از افزایش طلاق بر مبنای زندگی مدرن مستثنی نیست و این روند افزایشی از 10 سال گذشته ادامه داشته است، لذا ما در تلاشیم شتاب افزایشی طلاق را کاهش دهیم.

رستم‌وندی تصریح کرد: کاهش نرخ طلاق در کشور نیازمند اقدامات بلندمدتی است که بحث‌های فرهنگی و آموزشی در این زمینه باید تقویت شود.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز بحث‌های تکمیلی طلاق از جمله استفاده کاملتر از ظرفیت رسانه‌ها و NGO ها مطرح شد که باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار