ساختمان شگفتی ساز اپل فاجعه آفرید

شرکت اپل که این روز‌ها به ساختمان مدرن و پیشرفته خود می‌بالد با طراحی عجیب این ساختمان سبب بروز حادثه و آسیب دیدگی کارکنان خود شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واقعه‌ای عجیب و غیر منتظره کارکنان شرکت اپل در ساختمان مدرن این شرکت که به شکل سفینه فضایی است، دچار آسیب دیدگی شدند.

ساخت ساختمان مدرن شرکت اپل (شبیه به یک سفینه فضایی)، حدود ۵ میلیارد دلار هزینه در بر داشته و دارای قسمت‌هایی شیشه‌ای است؛ ساختمان مرکزی شرکت اپل در منطقه‌ای به نام اپل پارک در کالیفرنیا قرار دارد و از جمله امکانات آن می‌توان وجود ۹۰۰۰ درخت، باغ وحش و مسیر‌های پیاده روی و دوچرخه سواری، سالن تئاتر، سالن چند منظوره ورزشی، فضا‌های تحقیق و پژوهش، کارگاه را نام برد.


ایده اولیه ساخت چنین سازه‌ای اولین بار به وسیله استیو جابز بنیانگذار اپل طرح ریزی شده و هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده است.

شکل این سازه مانند یک سفینه فضایی و محیطی به شکل یک دایره با ۳۶۰ درجه دارد و در ساخت آن از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه صرفه جویی در انرژی و استفاده از منابع انرژی پاک بهره گرفته شده و دارای چهار طبقه است.


در طراحی سیستم نور و روشنایی به کاررفته در این بنا از نوآوری منحصربه فردی استفاده شده است و افزون بر تابش مستقیم نور خورشید به بخش‌های داخلی، برای تامین انرژی روشنایی و حرارت نیز از انرژی خورشیدی استفاده شده است.

نبود حفاظ برای اطلاع رسانی درباره وجود شیشه سبب آسیب تعدادی از کارکنان اپل شده است، شرکت اپل برای زیبا سازی از کمترین نشانه‌های هشدار دهنده در سازمان خود درباره دیوار‌ها و شیشه‌ها استفاده کرده است که سبب سردرگمی و آسیب کارکنان و بازدیدکنندگان از این سازمان می‌شود.

شدت آسیب دیدگی در جدیدترین سانحه در اپل پارک به حدی بود که نیرو های اورژانس محلی برای رسیدگی به مصدومان به محل اعزام شدند.


همچنین شایعه‌هایی درباره عملکرد ناقص و نیاز به بازنگری در سیستم اطفای حریق این سازه پیشرفته وجود دارد.

قرار است در این سازه حدود ۱۲۰۰۰ هزار کارمند مشغول به کار شوند و همه کارها از جمله آموزش، تولید محصول‌های جدید، خدمات مشتریان و حتی اسکان کارکنان در آن انجام شود.


با وجود هزینه بالا و فناوری‌های پیشرفته‌ای که در اپل پارک وجود دارد، امکان بروز آسیب دیدگی کارکنان در آینده به دلیل معماری عجیب آن دور انتظار نخواهد بود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

آسیب به کارکنان اپل پس از حضور در ساختمان فوق مدرن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
جاه‌طلبی یا فناوری ؟!!
آخرین اخبار