وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نرم‌افزار "دولت همراه" زنجیره خدمات را به مشترک وصل می‌کند/ خلاقیت کلید ارائه خدمات بر بستر فناوری است

آذری‌جهرمی گفت در نرم‌افزار "دولت همراه" فرآیند بین‌دستگاهی دیده‌شده و این روند غلط را به هم می‌زند تا زنجیره خدمات به مشترک وصل‌شود.

لعهلاهعلابه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه‌ی چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت ممنوعیت برخی کالاهای فناوری که در گذشته اعلام شده بود، گفت: آن 21 قلم در کارگروه مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت ، حدود 19 قلم تأیید شده و طبق روال قرار است در دولت تصویب شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این ممنوعیت در قالب ارائه ی پیوست فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی است و به طور طبیعی فقط مربوط به دستگاه های دولتی است و برای بخش خصوصی محدودیت ایجاد نمی کند. برای اینکه بخش خصوصی از محصولات داخلی استفاده کنند، باید ما مشوق های دیگر آنان را ترغیب کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی تأثیر اقتصاد مقاومتی بر اشتغال جوانان ابراز داشت: با توجه به اینکه عمده اشتغال در کشور ما در حوزه صنعت و کشاورزی استف همانطور که گفته شد علارغم اینکه اقتصاد در حال بزرگ شدن است، با توجه گسترش فناوری، روند اشتغال در این حوزه‌ها کاهنده است. اقتصاد مقاومتی، در این شرایط این کیک اقتصاد را بزرگ می‌کند و بدین ترتیب، روند کاهشی اشتغال در این دو حوزه را جبران می کند. در واقع ما با اجرایی کردن سیاست درون زا و برون گرا بودن و با اینکه حداکثر ظرفیت بازار داخلی و بخشی از بازار جهانی را بدست آوریم، می‌توانیم این مهم یعنی جبران روند کاهشی اشتغال را جبران کنیم.

آذری جهرمی در این خصوص ادامه داد: البته در حوزه ی خدمات ما شاهد روند افزایشی اشتغال هستیم. همچنین بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید اصول بازار ما در این حوزه، متعلق به شرکت های داخلی باشد و باید تأکید کرد که شرایط داخلی این توانایی را می دهد که این خدمات بر بستر ابزارهای داخلی پیاده شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که دانشجوها در این زمینه چه نقشی می‌توانند ایجاد کنند، گفت: کلید ارائه خدمات بر بستر فناوری، خلاقیت است و این خلاقیت به طور عمده در مجموعه های دانشگاهی وقتی با علم همراه شود، می‌تواند انقلاب در حوزه ی فناوری را به وجود آورد.

وی در همین رابطه ادامه داد: انتظار این است که جوانان در این عرصه یعنی خلاقیت ورود کنند و برخی دغدغه هایی مانند بیگانه بودن این ابزارها را که گاهی مطرح می‌کنند، را بهانه‌ی عدم ورود به این عرصه قرار ندهند. جوانان باید از مزایای این ابزارها برای دستیابی به حداکثر منافع ملی استفاده کنند.

آذری جهرمی در خصوص چرایی عدم وجود برآیند مثبت در عرصه دولت الکترونیک با وجود پیشرفت‌های زیاد دولت الکترونیک در اکثر دستگاه‌ها و اینکه چرا این ارتباط بین سیستمی وجود ندارد، ابراز داشت: به طور مفصل در سخنرانی توضیح دادم، اما باید بگویم که در نرم‌افزار "دولت همراه" که به زودی رونمایی می‌شود، فرآیند بین دستگاهی دیده شده و این روند غلط را به هم می‌زند تا زنجیره خدمات به مشترک وصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی گفت: همانطور که چند روز گذشته گفتم، ما در حال تلاش هستیم تا این مشکل را حل کنیم.

گفتنی است آذری جهرمی پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که برای این موضوع باید یک فکر اساسی کرد و به همین علت ما مصوبه ای را مبنی بر اینکه مشترک قبل از دریافت پیامک خودش آن را انتخاب کند داشته ایم که بر مبنای آن، سامانه تقاضای دریافت پیامک تبلیغاتی را راه اندازی کردیم. بر اساس این سامانه، مشترک با رضایت قبلی نسبت به دریافت پیامک هایی که متقاضی آن است اقدام کند. با این وجود پیامک های سیاه تبلیغاتی با رضایت مشترک به پیامک سفید تبدیل می‌شود.

 انتهای پیام/

سخنان آذری جهرمی در حاشیه چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار