از ابتدای سال جاری؛

۸ هزار و ۴۵۰ نفر کشته و زخمی بر اثر تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی: امسال بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان ۴۵۰ نفر کشته و بیش از ۸ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در سال جاری، ۴۵۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان بر اثر تصادفات جاده ای کشته شده اند که نسبت به سال گذشته  ۶ درصد کاهش یافته و آمار مجروحین سوانح رانندگی نیز افزون بر ۸ هزار نفر اعلام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی علت عمده تصادفات رانندگی را واژگونی، شاخ به شاخ، عدم توجه به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و تخطی از سرعت مجاز اظهار کرد و افزود: بیش از ۷۵ درصد وقوع تصادفات عامل انسانی است.

رئیس پلیس راه استان سومین عامل مرگ جوانان زیر چهل سال را تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: باید با مشارکت های اجتماعی، ادارات و سازمان های مردم نهاد شاهد اشاعه فرهنگ انضباط اجتماعی در جامعه باشیم.

سرهنگ فرمانی با بیان اینکه محور های ارومیه-سلماس، ارومیه-مهاباد و مهاباد-میاندوآب بیشترین سهم تصادفات در استان را دارند گفت: برای کاهش تلفات سوانح رانندگی باید جاده ها استاندارد و ایمن سازی شود.

وی همچنین بیشترین میزان تصادفات را در فصل تابستان و اوایل پاییز اعلام کرد و گفت: عمده تصادفات بین ساعات ۱۵ تا ۲۱ رخ می دهد.

رئیس پلیس راه استان گفت: در حال حاضر ۳۴ دوربین ثبت تخلفات جاده ای در سطح استان به صورت هوشمند فعال است که این امر موجب کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در مکان های مجهز به نصب دوربین شده است.

سرهنگ فرمانی از اجرای طرح نوروزی پلیس نیز خبر داد و گفت: این طرح از ۲۴ اسفند امسال با فعالیت ۱۴۰ اکیپ گشت محسوس شروع می شود و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

تلفات  تصادفات جاده ای  آذربایجان غربی

 

 

برچسب ها: سرعت غیر مجاز ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.