آمار عجیب معاون شهردار از تعداد معتادان پایتخت/ اعتیاد 11 نفر از هر 100 تهرانی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بر اساس یافته‌های به دست آمده بین 600 تا 900 هزار معتاد و بیش از 21 هزار زندانی در شهر تهران وجود دارد.

آمار عجیب معاون شهردار از تعداد معتادان پایتخت/اعتیاد 11 نفر از هر 100 تهرانیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی الله شجاع پوریان در نشست «گروه‌های آسیب پذیر و عدالت اجتماعی» با بیان اینکه در اصل سوم قانون اساسی دولت موظف به از بین بردن تبعیض‌های اجتماعی و فراهم کردن شرایط برابر اقتصادی شده است، افزود: با این وجود با گذشت 40 سال در زمینه عدالت اجتماعی کارنامه قابل دفاعی ارائه نکرده‌ایم. بعداز انقلاب تلاش‌های زیادی برای توسعه شهری و روستایی صورت گرفته اما با این وجود مجموعه نظام مندی برای مقابله با بی عدالتی بخشی، منطقه‌ای و شکاف‌های اجتماعی به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام شهرداری در حال حاضر بیش از 15 هزار کودک کار در پایتخت وجود دارد، اظهار کرد: این در حالیست که سازمان بهزیستی تعداد این کودکان را 7000 مورد می‌داند. همچنین بر اساس آمارها نزدیک به 15 هزار کارتن خواب و 10 هزار متکدی در شهر تهران وجود دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه سالیانه در پایتخت نزدیک به 40 هزار طلاق به ثبت می‌رسد، تصریح کرد: بر اساس یافته‌های به دست آمده بین 600 تا 900 هزار معتاد و بیش از 21 هزار زندانی در شهر تهران وجود دارد.

به گفته وی، شهرداری تهران دستگاهی است که اگرچه در شکل گیری این آسیب‌های اجتماعی نقشی نداشته است اما امروز هزینه این آسیب‌ها را پرداخت می‌کند.

شجاع پوریان با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌های علمی و کارشناسی جدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر به جای پرداختن به علل آسیب‌های اجتماعی مشغول بررسی معلول‌های آن شده‌ایم. با این وجود مدیریت شهری در دوره جدید خود به ایجاد ارتباط خوب با صاحبنظران، مشاوران و متخصصان حوزه اجتماعی علاقمند است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نزدیک به 22 دستگاه مختلف در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر شهرداری تهران در 22 مرکز «بهاران»، 16 مددسرا، دو سامان سرا، دو همراه سرا و 17 مرکز پرتو به گروه‌های آسیب پذیر اجتماعی خدمات ارائه می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

آمار معتادان پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار