معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر ضرورت استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی، تأکید و خاطر نشان کرد: توان دولت در این زمینه ضعیف است و به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رامین نعیمی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شهرضا، با تأکید بر ایجاد بستر مناسب جهت نشاط اجتماعی جوانان، افزود: نشاط اجتماعی تنها محدود به ورزش کردن نیست و همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه وارد عمل شوند.

وی با اشاره این‌که فضای مجازی با زندگی امروز بشر پیوند خورده و قابل جدا کردن هم نیست، بیان داشت: فضای مجازی در صورت استفاده درست می‌تواند به عنوان ابزار بسیار کارآمد مورد استفاده قرار بگیرد و در غیر این صورت این فضا خود تبدیل به یک آسیب و معضل اجتماعی می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای، گفت: همه اقشار جامعه باید آموزش‌های مهارتی ویژه درخصوص فضای مجازی و آسیب‌های آن را ببینند و در خصوص توانمندسازی نوجوانان و جوانان در این زمینه نیز باید والدین و جامعه هدف، مهارت لازم را پیدا کنند.

نعیمی با بیان این‌که باید سمن‌ها را افزایش دهیم، اظهار کرد: ضرورت توجه به مشارکت اجتماعی جوانان مسأله‌ای است که باید در عمل اتفاق بیفتد و از شعار در این زمینه پرهیز شود.

وی با اشاره به تحقیق انجام شده درخصوص سواد رسانه‌ای جوانان استان، اذعان داشت: اگر جوانان از سیاست‌گذاری رسانه‌ای آگاه باشند توان تحلیل دقیق مطالب را یافته و می‌توانند تا حد زیادی در برابر تهدیدات آن مقاومت کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان این‌که بر اساس تحقیق انجام شده سواد رسانه‌ای جوانان شهرضا بالاتر از حد متوسط بود، ابراز داشت: در سطح استان اصفهان سواد رسانه‌ای جوانان بالاتر از میانگین استانداردها و در میان شهرستان‌های استان شهرضا در زمره بهترین‌ها بوده است. 

 

انتهای پیام/م

 

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار