کلانتری مطرح کرد؛

محیط زیست کشور در لبه حرکت می کند/ زیر کشت نرفتن 700 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به دلیل بحران آب

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به دلیل بحران آب در کشور در بخش کشاورزی و صنایع زیر کشت بهاره نمی رود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز اظهار کرد: محیط زیست کشور در لبه حرکت می کند.

وی افزود: وضعیت محیط زیست نامناسب است بطوریکه در مدت ۵ ماه گذشته، ما بیش از ۱۰ روز  مدارس کشور را به دلیل آلودگی هوا تعطیل کردیم .

کلانتری گفت: به گزارش معاونت وزارت بهداشت و درمان سالانه ۲۵ هزار نفر براثر آلودگی هوا جان خود را ازدست می دهند.

وی در خصوص وضعیت بارش های کشور نیز تصریح کرد: وضعیت بارش های کشور نسبت به ۵۰ سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و این بارش ها که سال های گذشته به عنوان کاور  خطاهای زیستی ما عمل می کرد اکنون به دلیل  بارش های کم، این خطاها به صورت آشکار دیده می شود .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: بر اساس توافقی که با وزارت صنایع و معادن کشور داشتیم قرار بر این شد که حدود ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به دلیل نبود و بحران آب در کشور در بخش کشاورزی و صنایع زیر کشت بهاره نرود تا بتوانیم در مصرف آب مدیریت کنیم .

وی افزود: جنوب کشور به خصوص استان خوزستان این روزها به دلیل ریزگردها در وضعیت بدی قرار دارد که منبع این ریزگردها داخلی است و هنوز منشا خارجی ریزگرد ها که از فروردین آغاز می شود مشخص نشده است.

کلانتری با بیان اینکه  اگر مردم  محیط زیست خود را حفظ نکنند وضعیت از این که هم اکنون شاهد آن هستیم بدتر خواهد بود، ادامه داد: سازمان محیط زیست بدون همکاری مردم و دولت نمی تواند از زیست محیط خود حفاظت کند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان کار دولت در مجموعه صنعت پتروشیمی که امروزه یکی از آلاینده ترین صنایع در حوزه سوخت به شمار می رود کارهای مفیدی انجام دهیم چرا که سوخت های فسیلی یکی از آلاینده ترین سوخت ها در جهان هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر ما به دنبال سوخت پاک نرویم شاهد هوای پاک نیز نخواهیم بود اگر سوخت در پتروشیمی استاندارد شود بخش های عمده ای از مشکلات محیط زیستی به خصوص آلودگی هوا حل خواهد شد.

انتهای پیام/

 صحبت های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز در تاریخ 30 بهمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار