باقری با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان گفت: نسبت پذیرش دانش آموزان در تهران یک به ۲۲ است.

نسبت پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان تهران یک به ۲۲استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی زمانی بروز پیدا می کند که تربیت دچار صدمه می‌شود و دانش‌آموزان در رفتار اطرافیان دوگانگی مشاهده می‌کنند که این امر آسیب به روند تربیتی است.

وی افزود: دانش آموزان بیشتر به رفتار مربی و معلم توجه می کنند و در مواردی که دوگانگی شخصیتی در عمل و صحبت ایجاد می‌شود تاثیر منفی در دانش آموزان شاهد خواهیم بود.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تصمیمات ریشه‌ای هستیم، بیان کرد: وقتی پدر و مادر آموزش ندیده در تربیت کودک موفق عمل نمی‌کنند و از طرفی مربی و معلم در مدرسه درگیر مسائل شغلی هستند، روند تربیت کودک و دانش آموز سیر مناسبی ندارد.

باقری بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی را پیشگیری دانست و اظهار کرد: مشکل اصلی آسیب‌ های اجتماعی به خانواده بر می گردد و بعد از آن در مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد؛ تا زمانی که مطالبه خانواده از مدرسه صرفا مباحث علمی و قبولی در آزمون هاست مدرسه از تربیت دور می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران حذف آزمون از دوره ابتدایی را مثبت و گامی موثر در ارتقای سطح تربیتی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: هزینه پیشگیری از آسیب‌ها به مراتب بسیار کمتر از رفع آسیب‌های اجتماعی است که امیدوارم تصمیم اخیر در دوره ابتدایی به ارتقای هرچه بیشتر ابعاد تربیتی کمک کند.

تبعیت ۶۰درصد دانش آموزان پایه هفتمی از گروه همسالان

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: طی تحقیقی که از میان ۱۱۲هزار مدرسه تهران انجام شده است نتایج نشان می‌دهد ۶۰ درصد دانش آموزان پایه هفتم از گرو همسالان تبعیت می‌کنند و کمتر به خانواده توجه دارند.

باقری اظهار کرد: دانش آموزان در دوره عمومی باید تربیت عمومی پیدا کنند که این دوره عمومی در آموزش و پرورش ما ۹ سال است و در این مدت دانش آموزان آشنایی با تفاوت های فردی را تمرین می‌کنند تا در جامعه مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شناسایی استعداد برتر فقط به استعداد علمی توجه می‌شود، گفت: این موضوع در حالی است که استعداد هنری و ورزشی از پایه نهم مورد توجه قرار می گیرد.

شرکت ۲۲هزار نفر برای ورود به مدارس تیزهوشان متوسطه اول

باقری درباره آمار شرکت دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در سراسر کشور بیان کرد: در کشور ۲۲هزار نفر به تیزهوشان می رفتند و پنجاه هزار نفر نمونه دولتی می رفتند که از هر ۱۶نفر یک نفر پذیرفته می شود و در تهران سال گذشته ۱۲۹۲نفر در ۱۶مدرسه سمپاد پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: در مدارس نمونه دولتی هم سال گذشته ۴۴۴۵در ۴۰ نفر پذیرفته شدند که این نفرات از میان ۳۵ هزار شرکت کننده بود.

پیگیری برای جلوگیری از پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره رسیدگی به وضع مدارس غیردولتی که پیش ثبت نام را آغاز کرده اند، گفت: در حال نظارت و پیگیری هستیم تا مدارس غیردولتی که پیش نام دارند یا قصد برگزاری آزمون ورودی داشتند شناسایی و با آن ها برخورد شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار