مهنازاده خبر داد:

مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوارزمی 5 اسفند برگزار می‌شود

دبیر سی و یکمین جشنوراه خوارزمی گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوارزمی پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوارزمی 5 اسفند برگزار می‌شود/ حضور ۴۹ کشور خارجی در جشنواره خوارزمیبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرج‌الله مهنازاده دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در نشست خبری و مصاحبه مطبوعاتی این جشنواره با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوارزمی پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: فراخوان این جشنواره از فروردین ماه اعلام شد و فرآیند ثبت‌نام و ارسال طرح ‌ها تا شهریور ماه ادامه داشت.

دبیر سی و یکمین جشنوراه خوارزمی در خصوص تعداد طرح‌های برگزیده بیان کرد: در مجموع 377 طرح داخلی و 133 طرح خارجی به 18 کمیسیون تخصصی ارسال شدند که پس از بررسی و کارشناسی نهایی 10 طرح داخلی و پنج طرح خارجی به عنوان طرح‌های برتر مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: طرح‌ها در پنج گروه بنیادی، کاربردی، اختراع، اکتشاف و توسعه‌ای است که در میان طرح‌های داخلی یک طرح در گروه بنیادین، چهار طرح در گروه کاربردی و چهار طرح در گروه توسعه‌ای قرار دارند؛ همچنین از یکی از اساتید هم که دارای طرحی در حوزه معماری بوده است تقدیر خواهد شد.

حضور ۴۹ کشور خارجی در جشنواره خوارزمی

مهنازاده در خصوص طرح‌های خارجی اظهار کرد: از 49 کشور خارجی طرح‌هایی ارسال شده است که از میان آنان پنج برنده از کشورهای استرالیا، چین، آلمان، فرانسه و سوئیس قرار دارند.

دبیر سی و یکمین جشنوراه خوارزمی در رابطه با وجه تمایز این جشنواره با سایر جشنواره‌ها گفت: هیچگاه فعالیت جشنواره خوارزمی تمام نمی‌شود و بر خلاف سایر جشنواره‌ها فعالیت کوتاه و مقطعی ندارد این جشنواره روش‌های خود را هر سال بررسی می‌کند.

وی در خصوص حمایت هایی که از برگزیدگان این جشنواره به عمل می‌آید، یادآور شد: از لحاظ معنوی مهم‌ترین تقدیر و حمایت از برگزیدگان این جشنواره لوح رئیس جمهور است که به برگزیدگان اهدا می‌شود؛ همچنین بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی هم در کنار این برگزیدگان قرار می‌گیرند و امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار