اتفاقی عجیب در آرشیو اطلاعاتی یک فدراسیون ورزشی

فدراسیون‌های ورزشی به عنوان مرجع هر رشته، محل مراجعه مخاطبان برای کسب اطلاعات و تاریخچه آن ورزش مطرح می‌شوند.

اتفاقی عجیب در آرشیو اطلاعاتی یک فدراسیون ورزشیبه گزارش خبرنگار توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش قصد داشتیم تا گزارشی از قهرمانان پیشین لیگ های برتر هندبال آقایان و بانوان فراهم کنیم که با اتفاق جالبی رو به رو شدیم.

زمانی که به سایت فدراسیون هندبال مراجعه کردیم متوجه شدیم اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد و به طور کلی هیچ نامی از قهرمانان دوره پیشین این رقابت ها در اینترنت نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پیگیری این مسئله را از فدراسیون هندبال انجام دهیم اما متاسفانه اطلاعات جامع و کاملی وجود نداشت! این روز ها با یک جست و جوی ساده در اینترنت به سادگی می توان اطلاعات زیادی را از فدراسیون های مختلف و رشته های مختلف در سراسر جهان به دست آورد اما متاسفانه چنین  امکانی در مورد فدراسیون هندبال کشورمان در بخش تاریخچه لیگ ها وجود ندارد. 

بدون شک یکی از مواردی که می تواند به توسعه و اعتبار یک رشته کمک کند تاریخچه و در دسترس بودن اطلاعات آن است. به طور مثال برگزاری 30 دوره رقابت های لیگ برتر هندبال در بخش آقایان هندبال می تواند نشان از اصالت و قدمت این رشته در کشورمان داشته باشد اما نبود حتی یک نام از تیم های قهرمان سال های نخست آن باعث می شود تا شرایط این رشته با دیگر رشته هایی که اطلاعات کاملی از تاریخچه آن ها  موجود است متفاوت باشد.

البته ناگفته نماند که نبود ثبات در بخش تیمداری در لیگ هندبال باعث شده تا با وجود قدمت این رشته در کشورمان نام تیم باشگاهی مطرحی وجود نداشته باشد.

مسئله دیگر اینکه آیا با در اختیار نبودن اسامی تیم های حاضر در دوره های مختلف و قهرمانان آن راهی برای برنامه ریزی دقیق تر از سوی مسئولان در این رشته وجود دارد ؟  

تاکنون 14 دوره از رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان و 30 دوره از رقابت های لیگ برتر هندبال آقایان برگزار شده است، اما تنها اطلاعات 7 دوره در بخش بانوان و 8 دوره در بخش آقایان موجود است. چنین مسئله ای در یک فدراسیون عجیب است و جای سوال دارد.

مراد کرمی رئیس سازمان لیگ فدراسیون هندبال کشورمان در همین خصوص بیان داشت: در حال حاضر اطلاعات تیم های حاضر در رقابت های دوره گذشته و نام قهرمانان آن را به طور کامل در اختیار نداریم و در حال جمع آوری اطلاعات آن هستیم. 

محمد رضا  رجبی دبیر فدراسیون هندبال کشورمان هم در واکنش به این اتفاق عنوان داشت : اطلاعات است و  تنها نیاز به جمع آوری دارد و تغییر و تحولات گذشته باعث شده است اطلاعات پراکنده باشد.

او افزود: اطلاعات موجود است و تلاش می کنیم آن ها را جمع آوری کنیم. همچنین تلاش داریم بانک اطلاعاتی را فراهم کنیم تا دسترسی برای ارزیابی های خودمان و اصحاب رسانه وجود داشته باشد. 

همچنین علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در این خصوص گفت: در 5 - 6 سال گذشته تغییرات مدیریتی مختلفی در فدراسیون وجود داشته است، نخستین بار است چنین چیزی می شونم، اما مطمئنم چنین اطلاعاتی در دبیر خانه وجود دارد. 

انتهای پیام / 

اتفاقی عجیب در آرشیو ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
عجب