تقدیم 421 شهید توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:آموزش و پرورش استان 421 شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس 421 دانش آموز و  به 
معلم شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که تعداد 120 نفر از این سینه سرخان،از معلمان شهرستان بیرجند بوده اند.

وی افزود:در حال حاضر قریب به 420 معلم جانباز در خراسان جنوبی حضور دارند که هم اکنون تعدادی از آنها وظیفه هدایت،فرماندهی و تعلیم و تربیت دانش آموزان استان را برعهده دارند.

لامعی با بیان اینکه دو شهید گمنام در یادواره شهدای فرهنگی بیرجند حضور دارند،گفت:تمامی شهدا،از  شهدای انقلاب گرفته تا شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه  شهدای گمنام نماد افتخار،سر بلندی و پایداری جمهوری اسلامی ایران هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدای گمنام نماد فرهنگی کل نظام بوده و ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ شهدا به عنوان یک نماد فرهنگی مورد توجه تمام مردم ایران است،افزود:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،نقش انگیزشی و فرهنگی را برای مردم به ویژه دانش آموزان استان دارد.

وی با اشاره به اینکه بر پایی یادواره های شهدا زمینه ساز فرهنگ ایثار و شهادت است،اظهار کرد:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره‌ها خود،یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان‌ ساز است.

لامعی گفت:عظمت، شوکت، امنیت و اقتدار کشور مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و رشادت های ایثارگران است و باید همیشه قدردان آنان باشیم.

انتهای پیام/غ

آموزش و پرورش خراسان جنوبی 421 شهید را تقدیم اسلام کرده است

برچسب ها: فرهنگیان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.