امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر سوریه:

نمایش آهن پاره ای به نام پهباد ایرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ توهین به شعور مخاطبان بود

نمایش آهن پاره ای به نام پهباد ایرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ توهین به شعور مخاطبان بوددستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: نمایش قطعه‌ای آهن پاره به نام پهباد ایرانی توسط نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ توهین به شعور مخاطبان اجلاس بود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرعبداللهیان طی دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه در تهران که ظهر امروز صورت گرفت، ساقط کردن جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی بر فراز خاک سوریه را اقدام دفاعی قابل تحسین خواند و افزود: سقوط جنگنده متجاوز اسرائیلی توسط پدافند هوایی ارتش سوریه نشان از قدرت و توان سوریه علی رغم وجود مشکلات در این کشور است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر اینکه ادعای تل آویو در خصوص ساقط کردن پهباد ایرانی در خاک سوریه ادعایی کذب و بی‌اساس است، افزود: نمایش قطعه‌ای آهن پاره به نام پهباد ایرانی توسط نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ توهین به شعور مخاطبان اجلاس بود.

امیر عبداللهیان در ادامه روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را روابطی راهبردی و ممتاز خواند و تداوم همکاری‌های تهران دمشق در کمک به برقراری صلح و آرامش در منطقه و به‌ویژه در سوریه را مورد تاکید قرار داد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان گسترش رفت و آمدهای میان دو کشور را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: همکاری فزاینده تهران-دمشق با اهتمام ویژه‌ای از سوی دو کشور جریان دارد و جمهوری اسلامی ایران از حضور مقامات سوری در تهران و گسترش رایزنی‌های سیاسی دو کشور در راستای حل مسائل موجود در منطقه استقبال می‌کند.

 موضع آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ بیانگر تداوم سیاست‌های خصمانه علیه سوریه است

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار گفت: سرنگونی جنگنده اسراییلی در سوریه اجرا و عملیاتی کردن تصمیم سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز بود پیام خاصی را در برداشت.

وی در ادامه یادآور شد: سخنان مقامات امریکا و برخی کشورها در کنفرانس امنیتی مونیخ نشان دهنده ادامه سیاستهای خصمانه علیه سوریه است.

عدنان محمود سفیر سوریه در پایان با اشاره به اینکه سوریه هیچ نقش خارجی در نگارش قانون اساسی را نخواهد پذیرفت، تصریح کرد: بر اساس اسناد مورد توافق در سوچی طرف‌های خارجی هیچ نقشی در اصلاح قانون اساسی در سوریه نخواهند داشت و سوریه خود راجع به آینده کشور تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار