درخواست کمک کُرد‌های سوریه از رئیس‌جمهور فرانسه

خالد عیسی، نماینده کرد‌های سوریه در فرانسه از امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور خواست، برای حل مشکل منطقه عفرین در سوریه که مورد حمله نظامی ترکیه واقع شده، بیشتر تلاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، خالد عیسی، نماینده کرد‌های سوریه در فرانسه روز دوشنبه از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواست برای منطقه عفرین در سوریه که از ۳۰ روز پیش هدف حمله نظامی ترکیه واقع شده است، بیشتر تلاش کند.

خالد عیسی همچنین به رئیس جمهور فرانسه اعزام ناظران فرانسوی یا بین المللی را به منطقه کردنشین عفرین در سوریه پیشنهاد کرد. خالد عیسی در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس، پایتخت فرانسه اعلام کرد «این اقدام تهاجمی ثبات و صلح را در این منطقه در معرض خطر قرار داده است». وی افزود «فرانسه می‌تواند باز هم گامی به پیش بگذارد، فرانسه نشست فوق العاده شورای امنیت را خواستار شده است، اما می‌تواند بسیار بیشتر از این کار کند».

نماینده کرد‌های سوریه در فرانسه همچنین خاطر نشان کرد «به طور ملموس فرانسه می‌تواند -خواه به تنهایی و خواه در چهارچوب شورای امنیت- اعزام ناظران بین المللی را که فرانسوی یا تیمی از ناظران بین المللی باشند، خواستار شود».

خالد عیسی همچنین گفت: فرانسه باید «توقف کامل تهاجم و عقب نشینی ترکیه را از این منطقه» خواستار شود.

امانوئل مکرون هفته گذشته در برابر انجمن مطبوعاتی ریاست جمهوری درباره حمله ترکیه به عفرین اعلام کرد «چیزی که به ما معرفی شده است، این بود که این مداخله از نظر زمانی محدود خواهد بود و هدف از آن تامین امنیت در مرز و مبارزه با خطر تروریست‌ها خواهد بود».

مکرون افزود «آشکار است که این مرز در خطر است. ما علائق امنیتی ترکیه را که متحد ما است، در نظر می‌گیریم».

رئیس جمهور فرانسه همچنین اطمینان داد «با وجود این، من این طور فکر نمی‌کنم که کسانی که در صحنه نبرد در ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش متحدان ما بودند، به حال خود رها شوند. آمریکایی‌ها مانند ما تعهدات بسیار روشنی را در خصوص حمایت از نیرو‌های کرد به عهده گرفته اند».

دعوت خالد عیسی در حالی از تریبون انعکاس پیدا می‌کند که حدود ۴۰ سناتور فرانسوی نیز هفته گذشته با امضای طوماری «شکستن سکوت کر کننده» جامعه بین المللی را «در برابر این جنگ تجاوزگرانه» خواستار شده اند.

امضا کنندگان این طومار نوشته اند «ما از فرانسه می‌خواهیم صدای خود را بلند کند و از همه نفوذ خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد و اروپا برای وادار کردن ارتش ترکیه به عقب نشینی و توقف فوری مداخله در عفرین استفاده کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار