افشاگری هاآرتص درباره حمایت مالی و تسلیحاتی اسرائیل از معارضان سوری

روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد اسرائیل برای مقابله با ایران در سوریه، هم‌اکنون به ۷ گروه معارض سوری کمک‌های مالی و نظامی ارائه می‌دهد.

افشاگری هاآرتص درباره حمایت مالی و تسلیحاتی اسرائیل از معارضان سوریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی فاش کرد اسرائیل برای مقابله با ایران در سوریه، حمایت‌های خود از گروه‌های معارض سوری را افزایش داده و هم‌اکنون به ۷ گروه مسلح، کمک‌های مالی و نظامی ارائه می‌دهد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود اشاره کرده است که با توجه به پیشروی نیروهای حامی بشار اسد در سوریه و کاهش نقش آمریکا در منطقه، اسرائیل مجبور شده است تغییرات مهمی در سیاست‌های خود در بلندی‌های (اشغالی) جولان به عمل آورد.

هاآرتص در بخش دیگری از گزارش خود با اذعان به اینکه نیروهای دولتی سوریه هم‌اکنون دست بالا را در درگیری‌های داخلی این کشور در اختیار دارند، نوشته است اسرائیل در حال آماده کردن خود برای رویارویی با تحولاتی است که ممکن است در آینده رخ دهد.

به نوشته این روزنامه، نگرانی اسرائیل در حال حاضر، نزدیک شدن ایران و حزب‌الله به مرزهای خود در بلندی‌های جولان و دسترسی آنها به پست‌های دیدبانی ارتش سوریه است که در فاصله بسیار کمی از اراضی اشغالی فلسطین قرار دارند. 

هاآراتص در ادامه گزارش خود نوشته است: مقامات نظامی اسرائیل معتقدند که دولت بشار اسد به دلیل اهمیتی که برای منطقه جولان به دلیل هم‌مرز بودن آن با اسرائیل قائل است، دیر یا زود کنترل تمامی این منطقه (منظور، بخش اشغال نشده جولان که در خاک سوریه است) را از معارضان سوری پس خواهد گرفت و به همین دلیل است که اسرائیل طی ماه‌های اخیر رویکرد خود نسبت به سوریه را تغییر داده است.

به نوشته این روزنامه، علاوه بر افزایش تحرکات نظامی اسرائیل در خاک سوریه، ده‌ها معارض سوری در گفتگو با یک تحلیلگر میدانی اذعان کرده‌اند که حجم کمک‌های دریافتی آنها از اسرائیل طی ماه‌های اخیر به طرز محسوسی افزایش یافته است. افزون بر این، دستکم ۷ گروه معارض سوری سُنی نیز در حال حاضر از اسرائیل مهمات و کمک‌های تسلیحاتی دریافت می‌کنند یا اینکه پول خرید تجهیزات موردنیاز خود را از اسرائیل می‌گیرند.

طبق گزارش هاآرتص، اسرائیل در عین حال، کمک‌های پزشکی و درمانی خود به معارضان سوریه و مناطق تحت سیطره آنها را نیز طی ماه‌های اخیر به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. اسرائیل برای اولین بار، تابستان گذشته اقرار کرد که به معارضان مسلح سوری خدمات درمانی ارائه می‌دهد اما در آن زمان از تایید گزارش‌ها درباره کمک تسلیحاتی به گروه‌های معارض سوری امتناع کرد.

گزارش هاآرتص اولین اقرار صریح یک منبع رسمی درباره کمک مالی و نظامی رژیم صهیونیستی به معارضان مسلح سوری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از ۷ گروه معارض سوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
انشا ا... راه قدس همان طور که امام گفت از سوریه میگذرد
آخرین اخبار