دانستنی‌های علمی؛

میوه‌ای برای سلامت قلب/ آشنایی با یک بوتاکس طبیعی/ تقاوت پیاز قرمز و سفید/ خواص فوق العاده دارچین در فصل سرما

زیتون را می‌توان برای برطرف کردن چین و چروک و خطوط پوست صورت استفاده کرد؛ زیتون یک بوتاکس طبیعی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

سلامت قلب با انگور

انگور میوه‌ای برای سلامتی قلب شماست؛ این میوه خوشمزه حاوی وسکانسین است که موجب جلوگیری از تشکیل لخته خون می‌شود.

وسکانسین نوعی فلاونوئید محسوب می‌شود و عامل پدید آمدن رنگ قرمز در انگور است؛ نوشیدن مقادیر زیادی آب انگور قرمز همراه با دیگر میوه‌ها نظیر کیوی برای سلامتی قلب بسیار مفید است.

میوه ای برای سلامت قلب/ آشنایی با یک بوتاکس طبیعی/ تقاوت پیاز قرمز و سفید 

خواص زیتون برای پوست 

زیتون یکی از مواد غذایی مفید برای سلامت انسان است که مختص نواحی گرم و نیمه گرم است.

زیتون یک خوراکی پرچرب است؛ به طوری که بین ۳۵ تا ۱۵ درصد از آن چربی و خصوصا اسید‌های چرب اشباع نشده امگا ۹ است؛ همچنین زیتون منبع غنی از ویتامین E است.

خصوصیات زیتون باعث شده است تا از این خوراکی برای سلامتی پوست هم استفاده کرد؛ زیتون را می‌توان برای برطرف کردن چین و چروک و خطوط پوست صورت استفاده کرد؛ زیتون یک بوتاکس طبیعی است.

برای این کار چند عدد زیتون تازه را از هسته جدا کرده و بکوبید تا خوب له شود؛ سپس آن‌ را روی چین و چروک‌ها قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

میوه ای برای سلامت قلب/ آشنایی با یک بوتاکس طبیعی/ تقاوت پیاز قرمز و سفید 

نوشیدنی برای سیستم دفاعی 

بهتر است بدانید که نوشیدن چای سبز برای تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید است؛ این نوشیدنی حاوی نوعی از آنتی اکسیدان به نام اپی گالوکاتچین گالات است که در کنترل کنترل بیماری‌های خودایمنی و مهار آن فوق العاده موثر است.

علاوه بر این آنتی اکسیدان‌ها خواص ضد التهابی و ضد سرطانی داشته و می‌توانند از بروز برخی بیماری‌های خود ایمنی مثل سلیاک و دیابت نوع یک جلوگیری کنند.

مواد غذایی پیاز قرمز و سفید 

آیا می‌دانید پیاز قرمز با پیاز سفید چه تفاوتی با هم دارند؟

برخی از عناصر و ویتامین‌ها در پیاز قرمز و پیاز سفید متفاوت است؛ به عنوان مثال ۱۰۰ گرم پیاز قرمز ۲ گرم فیبر دارد؛ در حالی که در همین میزان از پیاز سفید تنها ۱.۲ گرم فیبر موجود است؛ گرچه این میزان فیبر در پیاز قرمز و سفید مقدار زیادی نیست با این وجود پیاز قرمز فیبر بیشتری دارد.

فیبر که در میوه و سبزیجات به وفور پیدا می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، چاقی، دیابت و سکته مغزی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

همچنین بهتر است بدانید با مصرف پیاز قرمز، ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن تامین می‌شود.

میوه ای برای سلامت قلب/ آشنایی با یک بوتاکس طبیعی/ تقاوت پیاز قرمز و سفید 

خوابی بهتر با ورزش 

افرادی که با اختلال در خواب مواجه اند بهتر است ورزش را جدی بگیرند؛ فعالیت فیزیکی و ورزش موجب می‌شود تا ساعت بدن تنظیم شود؛ افرادی که شب‌ها بی‌خوابی داشته و با اختلال در خواب مواجه اند؛ می‌توانند با انجام روزی نیم ساعت پیاده روی خصوصا در شب کیفیت خواب خود را بهبود بخشند.

 ادویه ای برای پیگشری از سرما خوردگی 

دارچین یک ماده مفید برای جلوگیری از سرماخوردگی است؛ این ادویه سرشار از «آلدئید سینامیک» است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و یک آنتی باکتری و آنتی ویروس محسوب می‌شود.

برای پیشگری از سرماخوردگی کافی است یک قاشق چای‌خوری دارچین را به همراه دو عدد چوب میخک و با مقداری آب بجوشانید سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد؛ نوشیدن روزانه یک تا دو بار از این محلول موجب پیشگری از سرماخوردگی و درمان آن می‌شود.

میوه ای برای سلامت قلب/ آشنایی با یک بوتاکس طبیعی/ تقاوت پیاز قرمز و سفید 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۸:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
باعرض سلام خواهشا هرروزیه مطلب دراین زمینه بزارید .
آخرین اخبار