امیر نعمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز نیرو‌های امدادی به محل حادثه سانحه سقوط هواپیما نرسیدند/ امکان هلی‌برن در محل حادثه بسیار دشوار است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هنوز هیچ نیروی امدادی به محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج نرسیده است.

هنوز نیرو‌های امدادی به محل حادثه سانحه سقوط هواپیما نرسیدند/ امکان هلی‌برن در محل حادثه بسیار دشوار استامیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری ایران در گفت‌وگو با با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه، اظهار کرد: هنوز هیچ نیروی امدادی به محل سقوط هواپیما نرسیده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به حرکت زمینی تکاوران ارتش آیا این نیروها به محل سانحه رسیدند؟ گفت: این نیروها هم هنوز به محل سانحه نرسیدند، چراکه آنها باید از محلی که بالگرد امکان ورود دارد تا محل سقوط هواپیما، 16 کیلومتر کوهنوردی در مسیر بسیار سختی را انجام دهند، البته تلاش‌ها برای رسیدن به محل سانحه ادامه دارد، اما هیچ کدام از نیروهای امدادی به محل سانحه نرسیدند.

نعمتی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا امکان هلی برن نیروها در محل سقوط هواپیما وجود دارد یا خیر گفت: با توجه به برف سنگین موجود در محل سقوط هواپیما و ارتفاع زیاد امکان هلی‌برن وجود ندارد؛ برای انجام عملیات در محل حادثه بالگردهای میل، BELL 214 و سایر بالگردها حضور دارند، نزدیک ترین نقطه‌ای که بالگردها می‌توانند نیروها را هلی‌برن کنند در فاصله 12 کیلومتری قرار دارد و باید نیروها در این مسیر در میان یخ و برف کوهنوردی سنگینی را انجام دهند.

وی درباره تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز سوم عملیات جستجوی پرواز تهران یاسوج بیان کرد: هم بالگردها و هم هواپیماهای بال ثابت و پهپادهای نیروی زمینی 5 بار منطقه دنا را به صورت کامل تفحص کردند و صبح امروز نیز در دو سورتی پرواز هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی از کل منطقه فیلمبرداری و عکسبرداری کردند.

نعمتی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور شما و بازدید شما از محل سقوط هواپیما؛ آیا بر اساس شواهد امکان زنده بودن برخی از مسافران وجود دارد یا خیر گفت: با توجه به اینکه ما 5 یا 6 بار بر روی محل سقوط با بالگرد جستجو کردیم شواهدی دال بر زنده بودن آنها دیده نشده است.

وی درباره زمان احتمالی رسیدن نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیما اظهار کرد: منطقه سقوط منطقه‌ای بسیار سخت است و اگر هوا اجازه دهد و بارندگی نباشد نیروها به هواپیما خواهد رسید.

نعمتی افزود: اگر بارش صورت گیرد یا هوا ابری شود کار امداد سخت می شود، اما اگر هوا به همین صورت مساعد باشد نیروهای امدادی تلاش خود را ادامه می دهند؛ اگر در این محل بارش برف رخ دهد حتی امکان این وجود دارد که مسیر امدادرسانی بسته شود.

نعمتی با اشاره به حضور مدیریت بحران کشور در منطقه ادامه داد: همه در دست در دست هم داده در حال کمک هستند؛ کسی در محل سقوط حادثه وجود ندارد که دلش برای مسافران این پرواز نتپد؛ همه تلاش می‌کنند تا این مهم را انجام دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر میزان همکاری نیروهای امدادی در روزهای گذشته گفت: در حال حاضر هلال احمر، سپاه، اورژانس و ارتش و سایر دستگاه‌های امنیتی و اجرایی حضور دارند و به این شکل نیست که بگوییم هر گروه کاری را انجام می‌دهد، حتی در محل حادثه برخی راه بلدهای منطقه‌ای حضور دارند تا به نیروهای امدادی کمک کنند که نشان از همبستگی ملت ایران می‌دهد؛ همه ما در کنار خانواده‌های داغدیده این پرواز هستیم و تلاش می‌کنیم تا از آلام این خانواده‌ها کم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سقوط هواپیما ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار