فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

در دفاع از مرز‌های کشور محتاج بیگانگان نیستیم/ انتقال اجساد سانحه هواپیما با کمک یگان ویژه کلاه سبز‌ها

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در دفاع از مرز‌ها محتاج هیچ تجهیزات یدکی و نظامی بیگانگان نیستیم و در تولید سلاح آماده ایم بخشی از آن را به کشور‌های همسایه صادر کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری  فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفر یک روزه به قزوین و در حاشیه  بازدید از  لشکر ۱۶ زررهی قزوین در گفتگو با خبرنگاران گفت:  ارتش در دفاع از میهن اسلامی آمادگی کامل دارد و خطه قزوین یادآورشهدای گرانقدری، چون شهید رجایی، بابایی و ابوترابی و سایر شهدای والا مقامی است که عزت و اقتدار امروز میهن مدیون آنهاست.

وی بیان کرد: لشکر ۱۶ زرهی قزوین سابقه بسیار درخشانی در دوران دفاع مقدس دارد و یکی از لشکر‌های محوری بوده و امروز نیز هست و در ساختار جدید هم به عنوان یک قرارگاه تاکتیکی تعریف شده است.

امیر حیدری تصریح کرد: در سفر به استان قزوین در جریان آخرین وضعیت آمادگی لشکر ۱۶ زرهی قرار خواهیم گرفت و از برخی دستاورد‌های نیرو‌های نخبه و مبتکر این لشکر دیدن خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این واحد نظامی دستاورد‌های خوبی داردو خوشبختانه در زمینه ساخت تجهیزات ضد تانک، وسایل لیزری و ابتکارات و نوآوری‌هایی که در محیط‌های آینده تاثیر دارد کار‌های ارزشمندی انجام داده است.

وی اضافه کرد:بر اساس دستور فرماندهی کل قوا و تحقق خوکفایی و قطع وابستگی به بیگانگان و روی پای خود ایستادن گام‌های بزرگی توسط نیروی زمینی برداشته شده و آنچه در چرخه زمینی دردفاع ازمرز‌های کشور نیازداریم توسط صنعتگران و دانشمندان نیروی زمینی ساخته و نمونه سازی می‌شود و در اختیار وزارت دفاع قرار می‌گیرد.

امیر حیدری بیان کرد: در دفاع از مرز‌های کشور امروز به لطف الهی محتاج هیچ تحهیزات یدکی و نظامی بیگانگان نیستیم و در تولید سلاح ضد تانک و ضد موشک آمادگی کامل داریم تا همه آن‌ها را در داخل تامین کنیم و آماده ایم بخشی از آن را نیز به کشور‌های همسایه صادر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروی زمینی در مرز‌ها حضور موثر دارد و در بخشی از غرب کشور مستقر هستیم و این حضور برای انجام بخشی از رسالت سازمانی برای رصد مرز‌ها و داشتن اطلاعات به روز از کشور است.

امیر حیدری یادآورشد: دستاورد‌های نظامی ما بسیار ارزشمند است و در هر زمینه خودکفا هستیم و با احترام به ملت ایران نوید می‌دهیم آماده هر گونه جانفشانی هستیم و هر دشمن احمقی که بخواهد نگاه چپ به کشورمان داشته باشد طومارش را درهم می‌پیچیم.

انتقال اجساد سانحه هواپیما با کمک یگان ویژه کلاه سبز‌ها


 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با کمک یگان ویژه کلاه سبز‌ها و استفاده از تجهیزات ویژه، انتقال اجساد و لاشه هواپیما تا غروب امروز چهارشنبه انجام می‌شود.

امیر حیدری در خصوص کمک به نیرو‌های امدادی در حادثه سقوط هواپیما در منطقه دنا اظهارداشت: ارتش فدای ملت شعار همه ماست و در همه عرصه‌هایی که ملت نیاز داشته وارد کار شده ایم و در سقوط این هواپیما که همه را متاثر کرد نیز بلافاصله با دستور فرمانده کل قوا که دستور فرمودند: همه توانمندی نیرو‌ها پای کار بیاید بلافاصله یگان تیپ ۶۵ کلاه سبز‌ها که از نیرو‌های منحصر بفرد است پای کار آمد و با فناوری تجسس توانست محل سقوط را شناسایی کند وبابالگرد برای حضور آماده شدیم تالاشه هواپیماو اجساد منتقل شود که این کار تا دیروز غروب ادامه داشت.

وی اضافه کرد: شرایط جوی اجازه نمی‌داد وارد کار شویم لذا نیرو‌های کلاه سبز دیشب به منطقه نفوذ کردند و با همکاری نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر ساعت ۲۱.۳۰ دیشب به قله رسیدند و شب را در قله مستقر شدند و از امروز صبح شناسایی اجساد آغاز شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز اولین اجساد در محل حادثه جمع آوری شده و امیدواریم تا ساعت ۱۲ امروز به دامنه برسد و عملیات تخلیه اجساد تا امروز غروب انجام می‌شود و لاشه را به پایین منتقل می‌کنیم و دنبال جعبه سیاه هستیم.

امیر حیدری بیان کرد: جستجو همچنان در محل حادثه ادامه دارد ودستگاه فلز یاب ویژه‌ای راهم که تازه تهیه شده وارد منطقه کرده ایم تا جعبه سیاه هواپیما پیدا شود و با همراهی خوب وزیر راه دنبال کشف جعبه سیاه، اجساد و لاشه هواپیما هستیم و این عملیات با کمک کلاه سبز‌ها در جریان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: یک یگان هم از نیرو‌های واکنش سریع وارد میدان شده و آماده خدمت رسانی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفر یک روزه به قزوین و حضور در لشکر ۱۶ زررهی قزوین به همراه امیر حمزه بیدادی فرمانده لشکر از وضعیت آمادگی این نیرو و نیز دستاورد‌های دفاعی و نظامی آن بازدید کرد.

انتهای پیام/ی

 

در ساخت تجهیزات نظامی خودکفا شده ایم

برچسب ها: قدرت نظامی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
خانواده هاشون تو این چند روز چقدر زجر کشیدن