تسریع عملیات انتقال اجساد با تکمیل تجهیزات کوهنوردی امکان پذیر است

رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: اگر 50 بسته کامل امکانات و تجهیزات کوهنوردی در اختیار ما باشد با سرعت بیشتر می‌توانیم اجساد را به پایین کوه منتقل کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی نصر اصفهانی در خصوص آخرین وضعیت کوهنوردان اصفهانی که در منطقه سقوط هواپیما حضور دارند، اظهار کرد: روز اول حادثه و با توجه به کوهستانی بودن منطقه از همان ابتدا 40 نفر از کوهنوردان اصفهان در قالب 2 تیم 20 نفره در منطقه حضور پیدا کردند و تا نزدیکی محل سقوط هواپیما هم رفتند که با توجه به شرایط نامساعد جوی موفق به کشف لاشه هواپیما نشده بودند.

وی با اشاره به تعیین محل دقیق سقوط هواپیما، بیان کرد: به محض مشخص شدن نقطه دقیق حادثه، 4 نفر از بهترین و حرفه‌ای‌ترین کوهنوردان اصفهانی به محل حادثه هلی برن شدند.

رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: پس از هلی برن این 4 کوهنورد، نیروهای مخصوص ارتش نیز به محل حادثه اعزام شدند و شب گذشته، 26 نفر از کوهنوردان، در محل حادثه مستقر شدندو تعدادی از اجساد راکه موفق به شناسایی و کشف آن‌ها شدند ،به پایین کوه منتقل کردند.

وی با بیان این که یک تیم 22 نفره دیگر امروز آماده اعزام به منطقه است، عنوان کرد: اگر امکانات کوهنوردان ما کامل باشد می‌توانیم اجساد جانباختگان را سریع‌تر به پایین کوه منتقل کنیم.

نصر اصفهانی در پایان گفت: هم اکنون سرعت باد حدود 100 کیلومتر بر ساعت است و برف و کولاک شدیدی در محل حادثه است، با توجه به متلاشی شدن اجساد جان باختگان اگر 50  بسته کامل کوهنوردی در اختیار ما باشد با سرعت بیشتر می‌توانیم اجساد را به پایین کوه منتقل کنیم، برای کوهنوردان مستقر در محل مشکل خاصی به وجود نیامده است.

 

انتهای پیام/م

 

اعزام 22 کوهنورد دیگر به منطقه دنا کوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.