برگزاری نخستین کنگره ملی معماری و شهرسازی در تربت جام

نخستین کنگره بین المللی معماری و شهرسازی با رویکرد علمی و با شرکت اندیشمندان داخلی و خارجی، کشوری، استانی و محلی در تربت جام برگزار شد.

برگزاری نخستین کنگره ملی معماری و شهرسازی در تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرماندار تربت جام و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره در این مراسم  گفت:  تعداد ۱۷۳ مقاله علمی در حوزه معماری و عمران شهری از خارج و داخل کشور به دبیرخانه کنگره بین المللی معماری وشهرسازی رسیده که از این تعداد شش مقاله خارجی از کشور‌های کانادا، استرالیا، عراق و لندن می‌باشد.

وی با اشاره به حضور چهره‌های شاخص در این گنکره گفت: کنگره علمی معماری و شهرسازی میزبان ۲۷ چهره شاخص و برتر کشوری در حوزه معماری و صنایع وابسته می‌باشد که در بالا بردن اطلاعات دانشجویان دانشگاه فنی و مهندسی نقش موثری دارد و می‌تواند ظرفیت شهرستان به درستی معرفی شود.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره افزود: در حاشیه کنگره بین المللی معماری و عمران شهری جشنواره عکس کشوری برگزار می‌شود که دو هزار و ۴۸۱ قطعه عکس به دبیرخانه واصل شد که از این تعداد ۵۵۷ اثر در حوزه معماری اماکن مذهبی و تاریخی است.

حمیدی با اشاره به نگاه علمی موسسه آموزشی به مسائل و مشکلات شهرستان گفت: کم آبی دشت تربت جام و بحران آب باغث شد همزمان با برگزاری این کنگره نشست تخصصی بررسی بحران آب با حضور کارشناسان کشوری و استانی برای مدیریت بهینه برگزار شود.

انتهای پیام/س، ج
 
 
برچسب ها: شهر سازی ، کنگره علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.