یوسف نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

چگونه قلبی سالم داشته باشیم؟

رئیس انجمن قلب ایران راهکار‌های داشتن قلبی سالم برای افراد را تشریح کرد.

چگونه قلبی سالم داشته باشیم؟یوسف نیا رئیس انجمن قلب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری های قلبی بر اثر تغییر سبک زندگی و رعایت نکردن الگوی غذایی مناسب در افراد ایجاد می شود؛ امروزه بیماری قلبی و عروقی جزو عارضه های شایع در بین مردم دنیا محسوب می شوند و رتبه دوم مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: یکی از شایع ترین بیماری های قلبی، مشکلات عروق کرونر است و همین مسئله گرفتاری های زیادی در بیماران برای درمانشان ایجاد می کند.

یوسف نیا با اشاره به اینکه پیش گیری از بیماری های قلبی بهترین روش درمانی محسوب می شود، تاکید کرد: اضافه وزن و مشکلات روحی و روانی در دراز مدت باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود و افراد برای داشتن قلبی سالم باید از مصرف چربی های اشباع و فست فود پرهیز کنند.

ارتباط مستقیم چاقی با بروز مشکلات قلبی

وی در خصوص ارتباط مستقیم چاقی با بروز مشکلات قلبی گفت: افرادی که از غذاهای چرب و فست فود به مقدار زیادی استفاده می کنند باعث تجمع چربی و اضافه وزن آن ها شده و همین مسئله  سبب گرفتگی رگ های قلبی و  سکته قلبی می شود.

رئیس انجمن جراحان قلب ایران تاکید کرد: مردم باید زندگی را سخت نگیرند و بهداشت بدن و سلامت روان را رعایت کنند تا از بروز هر گونه بیماری غیرواگیر از جمله قلبی و عروقی پیشگیری شود.

وی گفت: جامعه ای که عصبی باشد در آن بیماری های قلبی و عروقی زیاد رخ می دهد زیرا عصبانیت تمام سیستم اعصاب و متابولیک بدن را بر هم می ریزد.

وی یادآور شد: برای داشتن قلب سالم باید نشاط در جامعه امروزه افزایش پیدا کند تا شوک های عصبی باعث مشکلات قلبی نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار