زرافشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چگونگی استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی/ فعالیت 12 هزار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضع استقرار پایه دوازدهم برای سال تحصیلی آینده پرداخت.

چگونگی استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی/ فعالیت 12 هزار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کشورعلی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره اقدامات انجام شده برای استقرار پایه دوازدهم عنوان کرد: از اواخر تابستان کار را برای استقرار پایه دوازدهم آغاز کردیم و همچنان فعالیت ها در جریان است.

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی تامین نیروی انسانی و روش های رفع کمبود با همکاری مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش مطرح شده است که بر این اساس مقرر شد تا بخشی از پذیرش آزمون استخدامی سال آینده، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق التدریس برای پایه دوازدهم به کار گرفته شود.

چگونگی تامین نیروی انسانی در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش

زرافشان با بیان اینکه برای پایه دوازدهم در مجموع 30 هزار نیروی انسانی نیاز داریم، گفت: نیازمند 14 هزار نفر برای شاخه نظری و 16 هزار نفر هنرآموز برای استقرار پایه دوازدهم هستیم.

معاون آموزش متوسطه افزود: البته با توجه به اینکه طی سال های گذشته و تغییرات مقاطع تحصیلی برخی معلمان دوره متوسطه به مقاطع تحصیلی پایین تر انتقالی گرفته بودند می توانیم از این نیروها برای تدریس در پایه دوازدهم بهره بگیریم.

وی درباره تامین نیروی انسانی در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: در شاخه فنی و حرفه ای پیش از این برون سپاری داشتیم یعنی هنرجویان دروس مهارتی بیرون از مدرسه و در آموزشگاه ها و کارگاه های مهارتی و دروس نظری را در مدرسه می گذرانند که بر این اساس 12 هزار مرکز آموزش فنی و حرفه ای داریم؛ علاوه بر آن برای شاخه کار و دانش هم پیش بینی کردیم تا با برون سپاری استقرار پایه دوازدهم بدون کمترین مشکل دنبال کنیم، در واقع این روش نوعی خرید خدمات آموزشی محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار