سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از تحقق ٨٨ درصدی عملکرد استان در اجرای برنامه های اشتغال خبر داد.

اشرفی سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:از مجموع 10 هزار و ٢٣٣ نفر اشتغال ایجاد شده تاکنون 8 هزار و ٩٧٠ نفر با احتساب شاغلین بخش مسکن در سامانه رصد ثبت شده است .

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود:در راستای طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی وعشایری تاکنون تعداد یک هزار و ٧١٠ نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین برنامه های دولت در سال جاری شامل طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار،طرح اشتغال فراگیر،طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی،طرح مشاغل خانگی،طرح ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و طرح تعاون روستا می شود،گفت:تعداد ٣٤ طرح مصوب تاکنون به بانک های عامل و صندوق کار آفرینی امید استان معرفی شده اند.

اشرفی افزود:نرخ بیکاری استان در تابستان 96 معادل 9/11 درصد بوده است که نسبت به تابستان سال پیش 5/1 درصد کاهش یافته است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سال 96 معادل 3/41 درصد بوده است که این نرخ در تابستان سال گذشته معادل همین مقدار بوده و تغییری نکرده است.

وی گفت:در سال جاری تسهیلات مختلفی در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی،اشتغال نهادهای حمایتی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به استان ابلاغ شده است.

اشرفی افزود:مجموع اعتبارات ابلاغی به استان در این حوزه ها 1152 میلیارد ریال بوده است که تاکنون 470 میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.