امام جمعه مشهد گفت:مسئله تحجر به‌عنوان ابزار قوی دشمن و سلطه بر جهان اسلام مطرح شده است.

مسئله تحجرابزار قوی دشمن برای سلطه بر جهان اسلام استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله علم الهدی در همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی افزود:این نکته قابل تأمل و دقت است، زندگی سیاسی و اجتماعی دنیای غرب، مولود این مدرنیسم است که به‌عنوان جریان فرهنگی و فکری به‌وجود آمد.

وی گفت: بزرگ‌ترین راه تحقق این ایده تسلط غرب بر کشورها، سلطه بر منابع انسانی در همه کشور‌ها و در تمام کره زمین بود که به منظور تأمین فراگیر این سلطه، ابزار تثبیت و تحکیم مدرنیزاسیون واقع شد یعنی استوانه، پایه و هژمونی دنیای غرب سلطه مدرنیزاسیون بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: غرب قدم به قدم در استعمار خود پیش رفت و در هر کجا که توانست، این اصول را در عرصه فرهنگی و فکری جامعه هدف قرار دارد، غرب بر آن کشور مسلط شد و سلطه نظامی خود را تثبیت کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: ابزار ورود غرب به بسیاری از کشورها، سلطه قوی فرهنگی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بود، غرب با مدرنیزاسیون، جهانی‌سازی فراگیر و همه جانبه را برای خود به وجود آورد.

وی افزود: تن‌ها مانع غرب در این مسیر، جریان فرهنگ‌های بومی بود تا به جایی که فرهنگ‌های بومی هر جامعه‌ای به‌عنوان رقیب قدرت توسعه غربی مطرح شد و غرب نیز درصدد براندازی این اصول، فرهنگ و مبانی بومی برآمد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی

برچسب ها: آمریکا ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.