واگذاری مراکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی به بخش غیر دولتی

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در استان یزد ۷۵ درصد از مراکز دولتی هستند.

واگذاری مراکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی به بخش غیر دولتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد حسین امید رئيس دانشگاه جامع علمي کاربردي کشور در نشست با روساي دانشگاههاي علمي و کاربردي يزد گفت : براساس مصوبه شوراي عالي اداري مراکز دولتي دانشگاه علمي کاربردي بايد  تا پايان سال تحصيلي  ۹۷-۹۸ به بخش خصوصي واگذار شود. 

 امید افزود: براساس این مصوبه، از  ۹۶۰ مرکز فعال در سراسر کشور، ۲۴۰ مرکز حذف، واگذار و یا از چرخه پذیرش دانشجو خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد ۷۵ درصد از مراکز دولتی یعنی حدود ۱۴ مرکز از ۲۳ مرکز دولتی هستند گفت: دستگاه ها، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی که محیط واقعی کار دارند برای ورود به عرصه آموزشی تقاضا کنند.

امید با اشاره به اینکه یزد، استانی صنعتی است و ۳۵ تا ۴۰ درصد اشتغال در بخش صنعت وجود دارد افزود: دانشجویان بخش صنعت نسبت به بخش خدمات کمتر هستند که باید نسبت دانشجویان در بخش‌های مختلف اصلاح شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری دانشگاه علمی کاربردی وضعیت دانشجویان فعلی تا پایان تحصیل در این مراکز همانند گذشته است و مدرسان این مراکز هم در مراکز جدید مشغول به کار می‌شوند.

گفتنی است که ۵۰ هزار مدرس و حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کل کشور مشغول به فعالیت و تحصیل هستند.

انتهای پیام/ غ

مراکز دولتي دانشگاه علمي کاربردي به بخش غیر دولتی واگذار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار