رئیس دانشگاه یزد؛

اقدامات گسترده ای برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار انجام شده است

رئیس دانشگاه یزد: رفع بسیاری از مشکلات نیازمند همکاری و همراهی سایر بخش ها با دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدصالح اولیا رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه اقدامات گسترده ای برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار انجام شده است گفت: رفع بسیاری از مشکلات نیازمند همکاری و همراهی سایر بخش ها با دانشگاه است.

محمدصالح اولیا در دیدار دانشگاهیان استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد افزود: دانشگاهیان در طول سالهای پس از انقلاب خدمات و فعالیت های بسیار تاثیرگذاری در کشور انجام داده اند.

وی گفت: جامعه دانشگاهی ما این افتخار را دارد که در حد توان خودش به وظایفش عمل کرده و شاید در این شرایط، بهترین دفاع از انقلاب کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است و اینکه بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم و دستاوردها را در صحنه عمل نشان دهیم.
رئیس دانشگاه یزد به دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نسبت به مباحث کارآفرینی دانشگاهیان و بحث فرهنگی آن ها اشاره نمود وگفت: مجموعه دانشگاه های استان یزد این تلاش را انجام دادند که بتوانند فارغ التحصیلانی تربیت کنند که آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

اولیا گفت: خیلی از فعالیت های کارآفرینی را ما به وسیله مراکز رشد، فناوری، شتابدهی وارد دانشگاه ها کردیم و به این وسیله زمینه حضور و ورود دانشجویان به بازار کار را فراهم کردیم.

وی افزود: در حوزه پژوهشی هم تلاش شده که پژوهش های ما به سمت پژوهش های کاربردی حرکت کرده و زمینه ای فراهم کردیم که بسیاری از مشکلات به وسیله پژوهش های کاربردی صورت گرفته برطرف شود.

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: بخش مهمی از مسائل و مشکلاتی که در جامعه داریم، فراتر از نقش آفرینی دانشگاه ها است و اگر زمینه اشتغال در جامعه نباشد و رکود داشته باشیم بهترین فارغ التحصیلان ما با بالاترین سطح توانایی هم نمی توانند کار به جایی ببرند.

اولیا افزود: شاید درست نباشد که همه مشکلات را از طرف دانشگاه ها بدانیم و لازم است که یک نمونه ای از کل جامعه ارائه کنیم به ویژه اینکه در حوزه های کارآفرینی هم به همین شکل است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که بخش مهمی از عملکرد فارغ التحصیلان و اساتید ما مربوط به شرایط اقتصادی جامعه دارد و باید جامعه این امکان را فراهم کند که ما بتوانیم نقشمان را به خوبی در جامعه ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه یزد افزود: الان در فصل بودجه هستیم و این نگرانی وجود دارد که نهاد آموزش عالی در کشور مظلوم واقع شود و شاید نسبت به خیلی از سازمان هایی که دارای بضاعت مالی بیشتری هستند، توجه کمتری صورت گیرد.

اولیا بیان کرد: توجه به نهاد آموزش عالی و دانشگاه می تواند زمینه ای را فراهم کند که ما هم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم و باید به سمت رفع ضعف های خود حرکت کنیم ولی اینکه مجموعه دستگاه ها با بی تفاوتی نسبت به دانشگاه ها فعالیت کنند، تاثیر فعالیت های دانشگاه ها را کم می کند.

انتهای پیام/ غ

لزوم حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی در ورود به بازار کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار