رئيس رسانه ملی:

از رونق كسب و كار و توسعه اقتصادِ فرهنگ در فضای مجازی حمايت می‌كنيم

دکتر علی عسکری گفت: رسانه ملی آماده است تا با همکاری دستگاه‌های مسئول از رونق كسب و كار و توسعه اقتصاد فرهنگ در فضای مجازی حمایت كند.

علی عسکریبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، در جلسه مشترک شورای معاونان سازمان صدا و سیما با دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران مركز ملی فضای مجازی با اشاره به ضرورت توجه به شبكه اینترنت و الزامات آن گفت: در چند سال اخیر درخصوص شبكه اینترنت و فضای مجازی هوشیاری نسبی به وجود آمده و گام‌هایی برای ساماندهی آن برداشته شده است؛ اما گام برداشته شده كافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

وی افزود: همچنان كه بارها رهبر معظم انقلاب به راه‌اندازی شبكه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی تأكید ورزیده‌اند، باید بر این دو موضوع مهم متمركز شویم و با هم‌افزایی و همكاری مستمر موانع موجود را از میان برداریم.

رئیس سازمان صداوسیما تصمیم‌گیری در خصوص شبكه اینترنت و راه‌اندازی شبكه ملی اطلاعات را زیربنای ساماندهی فضای مجازی دانست و تصریح كرد: رسانه ملی آماده است تا با تمام توان در این زمینه با دستگاه‌های مسئول همكاری و از رونق كسب و كار و توسعه اقتصاد فرهنگ در فضای مجازی حمایت كند.

علی عسكری به بالا بردن كیفیت پیام‌رسان‌های داخلی تأكید كرد و افزود: برای حمایت از فضای مجازی و به‌ویژه شبكه‌های اجتماعی باید پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت كرد تا تسهیلات مناسب، با سرعت بالا، بلند مدت و اطمینان آور در اختیار كاربران قرار دهند.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مركز ملی فضای مجازی نیز در این دیدار بر فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی برای بهره‌برداری مفید از فضای مجازی تأكید و تصریح كرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما حمایت فنی و مالی از پیام‌رسان‌های داخلی است تا آن‌ها بتوانند نیاز مخاطب داخل را تأمین كنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌كه پیام‌رسان‌های خارجی باید در چارچوب الزامات و مقررات كشور فعالیت كنند، گفت: برای این‌كه مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بیایند و بیش‌تر از آن‌ها استفاده كنند؛ هم باید اقناع شوند و هم باید این پیام‌رسان‌ها كیفیت خود را بالاتر ببرند.

فیروزآبادی وجود اتفاق‌نظر میان اركان مختلف حاكمیت را برای ساماندهی فضای مجازی ضروری دانست و افزود: رسانه ملی توانست در زمینه تبیین لزوم ساماندهی پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی خیلی خوب عمل كند و این جای تشكر و تقدیر دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حمایت صدا و سیما از كسب و كارهای داخلی در حوزه فضای مجازی تأكید كرد و گفت: امیدواریم با همكاری رسانه ملی و دیگر دستگاه‌های مسئول بتوانیم كار مؤثری در ساماندهی فضای مجازی انجام دهیم و منافع آن شامل حال كشور شود.

شایان ذکر است؛ در این نشست معاونان و مدیران سازمان صداوسیما و مركز ملی فضای مجازی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

انتهای پیام/

جلسه شورای معاونان سازمان صدا و سیما با دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار