نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

انحراف ستیزی، آزادی ستیزی نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت:انحراف، دشمن جامعه و بن بست انقلاب و راه کج کردن برای مردم از صراط مستقیم است و باید با انحراف ستیز شود.

انحراف ستیزی، آزادی ستیزی نیستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) اظهار داشت: راهبرد شیطان نسبت به اغوای انسان و برخورد با بشر، وسوسه است و در زمینه کیفیت وسوسه نیز مطالبی عنوان شد در قرآن کریم برای وسوسه چند مصداق نیز آورده شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مصادیق وسوسه شیطان این است که اصطلاح بسازد و روی آن ارزشگذاری صورت دهد و این همان نکته‌ای است که امروز در جریانات ارتباطات سیاسی و بین‌المللی جهان با معادله بندی استکبار با آن روبه‌رو هستیم، در عرصه علم اصطلاح ساخته و آن را ارزش‌گذاری می‌کنند و هر عنصر مخالف خود را نیز به عنوان عنصر ضد این اصطلاح معرفی می‌کنند.

علم‌الهدی گفت: شیطان برای درختی که انسان از آن میوه خورد نیز همین کار را کرد، ابتذال و حرکت ناهنجار را امروز هنر می‌نامند و اگر کسی با آن مخالفت کرد، لقب هنرستیز می‌دهند، بی بندوباری را شادی نام می‌دهند و اگر کسی با این مخالفت کرد می‌گویند این فرد ضد شادی جوان است، بی عفتی و بی‌حیایی را شجاعت می‌نامند.

خطیب جمعه مشهدمقدس گفت: خدا به آدم گفت: شما به مصیبتی دچار نمی‌شوید اگر در بهشت باقی بمانید و سپس به آدم اخطار داد و گفت: این آدم، شیطان دشمن توست و باید بدانی که درصدد است شما را از زندگی بهشتی خارج کند تا بدبخت شوید و این تهدیدی است که خداوند متعال نسبت به حرکت شیطانی صورت داد و در مقابل این تهدید خدا، شیطان دست به کار شد.

علم الهدی با اشاره به اینکه آدم و حوا از رانده شدن از بهشت هراس داشتند اظهار داشت: شیطان به این‌ها گفت: آدم، از خروج از بهشت هراس نداشته باش، اگر کاری را که می‌گویم انجام دهی خارج شدن از بهشت تو را تهدید نمی‌کند و راهش این است که از میوه این درخت بخوری یعنی از همان راهی که آدم هراس داشت، شیطان نفوذ کرد.

وی ادامه داد: قرآن، راهبرد شیطان را به ما نشان می‌دهد منتهی باید به آن عمل کنیم، آدم و حوا از گرسنگی و تشنگی هراس داشتند و از خروج از بهشت هراس داشتند و شیطان نیز دقیقاً از همین راه وارد شد و به آن‌ها وعده فناناپذیری داد. این همان راهی است که امروز نیز می‌روند و ابتذال را هنر می‌نامند و بی بندوباری را شادی می‌نامند و جوان را به سمت بی عفتی و بدبختی سوق می‌دهند و این‌ها کار عوامل شیطان است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه با تشکر از حضور مردم ولایتمدار مشهد در اجتماع عظیم عزاداران سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: شعائر فاطمی با این عزت و احترام و با این تجلیل از اهل بیت (ع) انجام دادید، شایسته زهرا (س) نه تنها بالاتر از این‌ها است بلکه این شعائر شاید بتواند کمی از جراحت قلب نازنین امیرالمومنین (ع) را بزداید.

علم‌الهدی اظهار داشت: در تمام زندگی، حضرت علی (ع) تنها یک بار مستاصل شد و آن هم شبی بود که ایشان خواستند بدن مبارک حضرت زهرا (س) را در مقبره قرار دهند و از خداوند خواستند به ایشان صبر دهد.

خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: برادران و خواهران و درس خوانده‌ها؛ انحراف ستیزی، آزادی ستیزی نیست، اگر بنا شد محور‌های اقتدار یک نظام در خط مقابله با انحراف قرار گیرند و انحراف ستیزی را با آزادی ستیزی اشتباه بگیرید و جلوی حرکت صیانت از نظام با جوسازی دشمن و تلقین سوء گرفته شود، بی انصافی است، انحراف، دشمن جامعه و بن بست انقلاب و راه کج کردن برای مردم از صراط مستقیم است و باید با انحراف ستیز شود.

علم الهدی ادامه داد: ما دو ماه فاطمیه داریم و این همه اشک برای حضرت می‌ریزیم، انحراف ستیزی باید مسیر و حرکت و راه ما باشد، جریان ناپاکی که در شب شهادت صدیقه اطهر در تهران رخ داد و عده‌ای اراذل و اوباش به جان مردم افتادند، این نتیجه انحراف بود و باید به انحراف توجه داشته باشیم. مسئله درویشی و درویش بازی یک اندیشه نیست و هیچ کجایش عرفان نیست؛ این انحراف است و دکانی است که دشمن درست کرده است و تمام فرقه‌های درویش بازی در کشور ما پس از تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، درست شد. انگلیسی‌ها مسئله انحراف را در این زمان از طریق گیس و سبیل و درویش بازی راه انداختند و حامی آن‌ها در طول تاریخ گذشته نظام ستمشاهی، رجال سیاسی دست نشانده انگلیس و بعد آمریکا بودند.

وی خاطرنشان کرد: این دراویشی که عنوان گنابادی اطلاق می‌شود، دراویش ملاسلطانی هستند و دراویش گنابادی نیستند و خودشان را به این نام جا زده‌اند، ملاسلطان عنصری بود که در دوره قاجاریه ساخته و پرداخته شد و روستای بیدخت گناباد را مقر قرار داد به این عنوان اینکه محور عرفان و دلدادگی به حق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبری این فرقه موروثی بوده است، این کدام عرفان است که پسر جانشین می‌شود و تبدیل به قطب و مرشد می‌شود؟ این یک رهبری دست ساز انگلیسی است و این جریان انحراف است و از دل این انحراف، در قضیه گلستان هفتم تهران، جریان آشوب و بلوا طراحی دشمن بیرون آمد. این آشوب‌ها معمولی و تصادفی نیست، برنامه ریزی آمریکا و انگلیس است. جریان درویشی با هیچ معیاری از معیار‌های مذهب و دین و معیار‌های عرفای حق سازگار نیست، سبیل کلفت و گیس کجای دین ماست؟ این جریان جاسوسی دشمن است؛ عده‌ای عناصر آگاه نیز که دنبال دین بی دردسر هستند دنبال این‌ها هستند، یعنی می‌خواهند همه چیز را با یک یاعلی مصالحه کنند و دینی داشته باشند که حلال و حرام نداشته باشد.

علم الهدی افزود: یک دسته هم عوامل وابسته به دشمن هستند که می‌خواهند سوء استفاده کنند، جریان اطلاعاتی ما چه می‌کند؟ به گناباد اگر بروید جنایات این‌ها را از دوره‌های قبل می‌توانید پرس و جو کنید. برخی مسئولان یا چشم روی هم می‌گذارند یا می‌خواهند به نحوی عمل کنند که خوشایند آن طرف آبی‌ها باشد. شما مسئول حفظ این نظام و امنیت مردم هستید.

وی ادامه داد: در دو آشوب نیروی انتظامی قهرمانانه تدبیر کرد؛ هم در آشوب هفت دی و هم در بلوای دو شب قبل. اسلحه به روی مردم باز نشد و در عین حال قضیه مهار شد و ۳۰۰ عنصر اراذل و اوباش را گرفتند، اما آنچه مایه تاسف است این است که نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است و تدبیرش قابل تقدیر است، اما نباید تا مرز ۵ شهید رفت؛ این‌ها عزیزان ما بودند؛ آمریکا ناامنی در سوریه و عراق را با اندیشه سخیف وهابیت راه انداخت و اینجا با اندیشه دراویش روی کار آمد و دستگاه امنیتی ما باید قوی برخورد کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمن این غائله خیابان پاسداران را با دو انگیزه صورت داد؛ اول اینکه مسئولان نظام را مشغول کند تا در مسئله رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم فرصتی نداشته باشند. از سوی دیگر جریان نابه‌کار جاسوسی دشمن زیر پوشش حفاظت محیط زیست و جاسوسی موشکی سرپوش گذاشته شود و برای همین این غائله را برپا کرد و این‌ها باید شدیداً براندازی شوند، زیرا امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ پ

 

خطبه های نماز جمعه مشهد چهارم اسفندماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.