شریعتی نیاسر مطرح کرد؛

ضرورت توجه به سیاست تفویض اختیار در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ضرورت تفویض اختیار به دانشگاه‌ها از تلاش برای توسعه این امر در سال‌های آتی خبر داد.

ضرورت توجه به سیاست تفویض اختیار در دانشگاه‌هابه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در بازدید از حوزه امتحانی آزمون دکتری با بیان اینکه آزمون سراسری دکترای سال ۹۷-۹۶ با شرکت حدود ۲۳۵ هزار متقاضی در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در آزمون دکتری در دانشگاه‌ها پذیرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال همچون سال قبل ۵۰ درصد نمره پذیرش نهایی این افراد از طریق آزمون سراسری انجام و بقیه در اختیار دانشگاه هاست که ازطریق ارزیابی عملکرد و مصاحبه انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: امیدواریم که به تدریج بتوان بر اساس آن چیزی که در قانون تعریف شده سهم دانشگاه‌ها را در تشخیص و انتخاب داوطلبان مستعد بیشتر شود و سیاست تفویض اختیار به دانشگاه‌ها کماکان دنبال شود.

میدان عمل روسای دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد

 شریعتی نیاسر افزود: سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها، میدان عمل را برای رؤسای مراکز دانشگاهی فراهم خواهد کرد که متناسب با شرایط اقلیمی، منطقه‌ای و دانشگاهی بتوانند برخی از تبصره‌ها و بند‌هایی را که به امور جاری و تحصیلی دانشجویان مربوط می‌شود خودشان تصمیم گیری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه یکی از اثرات مهم این تفویض اختیار این است که سطح مسئولیت پذیری رؤسای دانشگاه‌ها بالا خواهد رفت، عنوان کرد: این تفویض اختیار مساوی است با افزایش سطح مسئولیت پذیری و پاسخ گویی که امیدواریم با اجرای این طرح مسئولان دانشگاه‌ها بتوانند به خوبی جوابگوی نیاز دانشجویان باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار