طرح پیشنهادی فرماندار فلوریدا برای اعمال محدودیت‌های جدید به منظور خرید سلاح

فرماندار فلوریدا طرح پیشنهادی خود را برای اعمال محدودیت‌های جدید در خصوص خرید و فروش سلاح به افراد زیر ۲۱ سال در این ایالت مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ریک اسکات» فرماندار فلوریدا، که یکی از وفاداران به لابی سلاح آمریکا است، تحت فشارهای پس از تیراندازی خونین اخیر در دبیرستانی در پارکلند، از قانون گذاران این ایالت خواست دسترسی جوانان و افرادی  را که دچار اختلالات روانی هستند، به سلاح های گرم محدود کنند.

اسکات اظهار کرد طی دو هفته آتی با جمهوری خواهان مجلس نمایندگان فلوریدا برای افزایش حداقل سن مجاز برای خرید هرگونه سلاح در این ایالت از 18 سال به 21 سال گفتگو و همکاری خواهد کرد.

این طرح پیشنهادی، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا را در مقابل انجمن سلاح آمریکا قرار خواهد داد. این انجمن مخالف افزایش حداقل سن مجاز برای خرید سلاح در فلوریدا است. اسکات تاکنون مورد تشویق و تایید انجمن سلاح آمریکا بوده است.

بر اساس این طرح پیشنهادی، افرادی که قصد خرید هرگونه سلاح را دارند، باید دست‌کم 21 سال داشته باشند. وی همچنین از تصویب قانونی حمایت کرد که به پلیس و اعضای خانواده ها اجازه می دهد برای جلوگیری از تهدیدات خشونت آمیز از سوی مظنونانی که سلاح در اختیار دارند، به طور قانونی اقدام کنند. بر اساس این طرح، افسران پلیس، مددکاران اجتماعی و اعضای خانواده ها می توانند علیه خرید یا نگهداری سلاح از سوی فردی که دچار بیماری روانی است یا تمایل به انجام اقدامات خشونت آمیز دارد، به دادگاه شکایت کنند.

مسئول تحقیق در خصوص حادثه تیراندازی اخیر در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا از طرح پیشنهادی ریک اسکات حمایت کرد و گفت: «این طرح گام محکمی برای توانمندتر کردن پلیس برای حفظ امنیت در فلوریدا است.»

«بیل نلسون» سناتور دموکرات فلوریدا، نیز در خصوص طرح پیشنهادی اسکات اظهار کرد: «این حداقل کاری است که او انجام می دهد.»

در پی تیراندازی اخیر در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا، یک جوان 19 ساله با سلاح گرم 17 نفر را کشت و موجب رعب و وحشت شمار زیادی از دانش آموزان و معلمان شد. به گفته مقامات فلوریدا، سلاحی که عامل این تیراندازی از آن استفاده کرده است، سال گذشته به طور قانونی خریداری شده بود. عامل این حمله دانش آموز سابق این دبیرستان بود که به گفته معلمان و مسئولان مدرسه سابقه شرارت و خرابکاری داشته است.

تیراندازی اخیر انتقادات بسیاری را علیه قانون گذاران و سیاستمداران آمریکایی به دلیل ناتوانی در کنترل سلاح و اعمال محدودیت های جدید بر خرید و فروش اسلحه مطرح کرده است. انجمن سلاح آمریکا با لابی گری در کنگره مانع تصویب قوانین جدید در این خصوص شده است.

انتهای پیام/

طرح فرماندار فلوریدا درباره محدودیت‌ها برای خرید سلاح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار