صادرات ۱۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی و شیلاتی از سیستان و بلوچستان

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:۱۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی و شیلاتی از استان به کشور‌های پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه صادر شد.

شریفی  رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: محصولات کشاورزی ۳۵% از ارزش کل صادرات استان در ۱۰ ماهه سال ۹۶ را به خود اختصاص داده است.

 شریفی گفت:طی ۱۰ ماهه سالجاری محصولات کشاورزی (باغی، زراعی، گلخانه‌ای و گرمسیری) محصولات شیلاتی به میزان ۱۹۳ هزار تن و ارزش دلاری ۱۱۲ میلیون دلار از استان به کشور‌های هدف از جمله پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه صادر شده است.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی استان طی ۱۰ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۱ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شریفی تصریح کرد:در موقعیت کنونی، احداث و راه اندازی کارخانجات بسته بندی و فرآوری محصولات، مطابق با استاندارد‌های بین المللی و بازاریابی مطلوب، مطمئناً نقش مهمی را در اقتصاد کشاورزان و مهمتر از همه جلوگیری از صدور فله‌ای این محصولات ایفا خواهد کرد.

وی گفت: ورود محصولات کشاورزی با بسته بندی مناسب به بازار ایران و جهان ارزش افزوده و مهمتر از همه اشتغالزایی فراوانی را در بر خواهد داشت.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان افزود:در استان بیش از ۴۵ واحد صنعتی در این زمینه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۹ واحد سردخانه ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ تنی به ظرفیت کل ۵۱۸۵۰ تن، ۱۳ واحد بسته بندی ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ تنی با ظرفیت کل ۳۶۷۵۰ تن و ۲ واحد فرآوری شیره و شکلات خرما با ظرفیت کل ۱۰۲۰۰ تن فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع

صادرات  محصولات کشاورزی و شیلاتی به  کشور‌های پاکستان، افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار