رهبر در گردهمایی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

آزادی غیر از ولنگاری است/ هرکس بخواهد در قالب آزادی خدشه‌ای به قرآن و اسلام وارد کند، لحظه‌ای آن را تحمل نخواهیم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرکس بخواهد در قالب آزادی خدشه‌ای به قرآن و اسلام وارد کند، لحظه‌ای آن را تحمل نخواهیم کرد.

آزادی غیر از ولنگاری است/ هرکس بخواهد در قالب آزادی خدشه‌ای به قرآن و اسلام وارد کند، لحظه‌ای آن را تحمل نخواهیم کردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در خصوص ایجاد برنامه ریزی‌های فرهنگی، اظهار کرد: نکاتی را عرض می‌کنم که برگرفته از مطالبات رهبری است که در سال 97 باید بتوانیم آن‌ها را به اجرا در آوریم؛ اساس و ریشه فرهنگ با خلقیات ملی ارتباط دارد.

رهبر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به فرهنگ، گفت: فرهنگ مانند هوایی است که همه جا را احاطه کرده و به کارها جهت می‌دهد؛ فرهنگ مسائل آموزشی و پژوهشی و فناوری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ رفتار بین دانشجو و استاد را شکل می‌دهد و حرکت در دانشگاه بر اساس فرهنگ مجموعه شکل می‌گیرد، بیان کرد:  روابط بین استاد و دانشجو، استاد و استاد را فرهنگ تعیین می‌کند، به همین دلیل نباید به فرهنگ بی تفاوت باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه امید، خودباوری و استقلال حکایت از این دارد که از فرهنگ آن محیط تبعیت کند، تصریح کرد: همه ما نسبت به این امر باید مسئولانه تر بی‌اندیشیم.

دانشگاه آزاد اصلاح نمی‌شود مگر فرهنگ آن اصلاح شود

وی گفت: اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ ممکن نیست؛ دانشگاه آزاد اصلاح نمی‌شود مگر آنکه فرهنگ آن اصلاح شود و ما مسئولیم این فرهنگی را که به عنوان تور نامرئی ما را احاطه کرده بشناسیم؛ اولین و مهم‌ترین برنامه، تحول دانشگاه است، صرفا تشریفات فرهنگی در ایجاد اصلاح فرهنگ کافی نیست و اصلاح فرهنگ نیاز به برنامه ریزی کارآمد دارد.

رهبر با بیان اینکه اصلاح فرهنگ دانشگاه‌ها به یک حرکت جهادی نیازمند است، عنوان کرد: نیازها و لوازم مورد نیاز برای فعالیت‌های فرهنگی را باید تدارک دید.

وی در خصوص دشمن شناسی در دانشگاه آزاد، گفت: دشمن شناسی در دانشگاه یکی از وظایف فرماندهان فرهنگی است؛ فرمانده جبهه  فرهنگی باید رخنه‌ها را بشناسد و شیوه مبارزه با آن را پیدا کند؛ فرهنگ غربی در فرهنگ ایرانی اسلامی نفوذ کرده و باعث شده ارزش‌های ضد دینی با ظاهری موجه ایجاد شده و سبب یک فاجعه بزرگ در دانشگاه شده است.

رهبر گفت: یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن رخنه فرهنگی گفت، مفهوم هزار وجه آزادی است و هرکس بخواهد در قالب آزادی خدشه‌ای به قرآن و اسلام وارد کند، لحظه‌ای آن را تحمل نخواهیم کرد؛ آزادی غیر از ولنگاری است.

آزادی یکی از اصول اسلام و شعار انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ کجای دنیا آزادی را اینطور تعبیر نمی‌کنند بلکه آزادی در چارچوب ضابطه‌هایی معنا می‌شود؛ شمشیر زبان امروز در کلاس‌های ما خیلی خطرناک تر از ممنوع کردن آوردن شمشیر و قداره در دانشگاه است.

وی در خصوص اظهارات اساتید در دانشگاه ها گفت: ناامیدی دانشجویان به دلیل صحبت‌های اساتید است؛  کار جهادی به معنای کار کردن در اتاق در بسته و دست روی دست گذاشتن نیست، فلان استاد سر کلاس هرچه می‌خواهد علیه نظام و اسلام می‌گوید و تا کاری می‌کنیم می‌گویند جلوی آزادی را گرفته‌اند.

رهبر با بیان اینکه آزادی یکی از اصول اسلام و شعار انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: باید از تشریفات جدا شویم، ما نتیجه عمل می‌خواهیم؛ کار فرهنگی نیاز به یک عزم ملی دارد، این عزم باید به آخرین حلقه دانشگاهی تسلی پیدا کند؛ در کار فرهنگی باید از شعار به مرحله اجرا برسیم.

رهبر تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، آتش به اختیار یعنی اینکه آخرین حلقه‌ای که در جبهه فرهنگی می‌جنگد و با دشمن مقابله می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هر امر نیازمند یک نظم و قاعده‌ای بدون هرج و مرج است، تصریح کرد: اگر مقاوم و استوار برنامه ریزی کنیم قطعا در این عرصه پیروز میدانیم و دشمن را به خاک و خون می‌کشیم؛ زمانی که اعتقاد و ایمان را از دانشجو بگیریم نمی‌توانیم در کار خود موفق باشیم؛ باید به رخنه‌های فرهنگی در دانشگاه توجه کنیم و اگر اعتقاد به نفوذ نداریم باید برویم جای دیگری فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
درود به دکتر رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
باید با خاطیان برخورد جدی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
احسنت و درود بر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
قرآن معجزه الهی هستش و هیچکس نمیتونه خدشه ای به اون واردکنه
France
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید با افرادی که نظم را رعایت نمیکنند برخورد شه
France
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید با افرادی که نظم را رعایت نمیکنند برخورد شه
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۳:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
سلام واقعااااااااااااااااا عالی صحبت کردند ممنون از لطف دکتر رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید با افرادی که نظم را بهم میزنند برخورد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
درود بر اقای دکتر رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
خدا اقای رهبر را حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
خدا همه ی ما را هدایت کنه
آخرین اخبار