معرفی اسب اصیل عرب ایرانی در ایام نوروز

دبیر برگزاری مسابقات زیبایی کشوری اسب عرب گفت:ایام عید نوروز فرصت خوبی برای معرفی اسب اصیل عرب ایرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مسعود دانیالی،دبیر برگزاری مسابقات زیبایی کشوری اسب عرب بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی هیچ گاه از ما در خواستی در خصوص معرفی اسب اصیل نداشته است. اما بارها این پیشنهاد از سوی فعالان فرهنگی به این سازمان داده شده که هر بار در این زمینه بی توجهی صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا پیشنهاد دادیم برای اینکه مردم شهر و مهمانان نوروزی با این فرهنگ آشنا شوند، تعدادی اسب در محوطه تاریخی شوش قرار بگیرد، اما باز هم توجهی نشد و از مسئولان شهری درخواست می شود، نام یک میدان یا نمادی از اسب را برای شهر شوش در نظر بگیرند و پیشنهاد ما این است که در یکی از ورودی های شهر این ظرفیت معرفی شود تا هر مسافری که وارد شهر می شود با یکی دیگر از ظرفیت مهم شوش آشنا شود.

دبیر برگزاری مسابقات زیبایی کشوری اسب عرب عنوان کرد: برگزاری مسابقات زیبایی اسب عرب ایرانی در شوش با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد. این شهرستان دارای پتانسیل های فراوانی برای پرورش اسب عرب را در اختیار دارد؛ حتی خانواده ها به صورت کاملا خودجوش می آیند و مسابقات را دنبال می کنند. استقبالی که توسط خانوده ها صورت گرفت در هیچ جای ایران نظیر ندارد. این نشان می دهد که مردم اسب دوست هستند و اسب را می شناسند.

دانیالی افزود: از سازمان میراث فرهنگی خواسته شد تا اجازه بدهد پیست سوارکاری که روبروی ورزشگاه ساخته شده را ساماندهی کنیم تا اسب داران مجبور نباشند به دزفول بروند اما با این درخواست موافقت نشد.

انتهای پیام/م

حتی نمادی از اسب اصیل عرب ایرانی در شوش نیست

برچسب ها: نوروز ، سوارکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.