خاکی خبر داد

اجرای طرح مادران آسمانی در ایران و سه کشور جهان

مدیر روابط عمومی طرح مادران آسمانی از اجرای طرح مادران آسمانی به مناسبت روز مادر و تکریم مادران شهدا در ایران و سه کشور عراق، لبنان و سوریه خبر داد.

اجرای طرح مادران آسمانی در ایران و سه کشور جهانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی خاکی مدیر روابط عمومی طرح مادران آسمانی در نشست خبری نهمین دوره طرح مادران آسمانی که امروز (یکشنبه) 13 اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: طرح مادران آسمانی طرحی است که به مناسبت روز مادر و تکریم مادران شهدا برای نهمین دوره متوالی در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته فراخوانی از سوی کمیته اجرایی طرح منتشر شد و عموم مردم نام شهید مورد نظر خود را برای تکریم مادر شهید در سامانه‌ای به ثبت رساندند.

خاکی خاطر نشان کرد: پس از ثبت نام اولیه توسط مردم، جمع‌بندی نهایی در شناسایی مادران شهدا انجام شد و بر همین اساس مقرر شده است که در روز مادر همزمان با تولد حضرت زهرا (س)  تندیسی مزین به نام شهید به مادر هر یک از شهدا در این طرح تقدیم شود.

مدیر روابط عمومی طرح مادران آسمانی اضافه کرد: اطلاعات 30 هزار شهید در سامانه ثبت شده است و بخش اعظمی از این اطلاعات با همکاری مردم به ثبت رسیده است و در اجرای طرح مادران آسمانی خادمان مردمی نیز حضوری فعال خواهند داشت.

وی یادآور شد: منابع مالی اجرای طرح بین‌المللی مادران آسمانی کاملا مردمی است و این طرح به هیچ نهادی وابسته نبوده و برای انجام امور حقوقی طرح فوق موسسه مردم نهادی به نام " اهالی عرش" در وزارت کشور به ثبت رسیده است.

خاکی با اشاره به اجرای طرح مادران آسمانی در ایران و سه کشور جهان اظهار کرد: تندیس مزین به نام شهدا به همراه یک شاخه گل و هدیه‌ای توسط خادمان مردمی در روز مادر و در منزل مادران شهدا به آنها تقدیم می‌شود.

مدیر روابط عمومی طرح مادران آسمانی همچنین از برگزاری دومین جشنواره عکس و فیلم مادران آسمانی همزمان با اجرای طرح مادران آسمانی خبر داد و گفت: بخش دیگری از کارنامه‌ای که به طرح مادران آسمانی افزوده شده است شامل اجرای جشنواره عکس و فیلم مربوط به تکریم مادران آسمانی است که افراد می‌توانند محصولاتی شامل عکس، فیلم، مستند، فتوکلیپ، رمان و داستان و در مجموع تولیدات رسانه‌ای مرتبط با مادران آسمانی را به ستاد مرکزی اجرای طرح ارسال کنند و برای ارسال این آثار تا 30 فروردین ماه سال آینده فرصت دارند.

وی بیان کرد: در اجرای مراسم طرح مادران آسمانی مادران شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع حرم، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای، شهدای حادثه پلاسکو، شهدای حادثه سانچی و شهدای حادثه منا مورد تمجید و تکریم قرار می‌گیرند.

امید عزیززاده از مسئولان اجرایی طرح مادران آسمانی نیز به بیان نکته‌هایی پرداخت و اظهار کرد: مراسم مادران آسمانی نخستین بار در سال 89 با تکریم 50 تن از مادران شهدا در مسجد الاقصی تهرانپارس برگزار شد و از آن زمان تاکنون هر ساله بر تعداد مادران شهدایی که مورد تکریم واقع می‌شود افزوده می‌شود و این به مدد روح شهدا و عنایت حضرت زهرا (س) است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، گروه‌های جهادی و حوزه‌های علمیه از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری اجرای طرح مادران آسمانی همکاری دارند.

انتهای پیام /

تکریم مادران شهدا در  طرح مادران آسمانی 

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار