شهر ایمن با تردد آسان حق تمامی سالمندان و معلولان است

شهر ایمن با تردد آسان حق تمامی سالمندان کم توانای جسمی و معلولان حرکتی است که باید مورد توجه تمامی دستگاه های اجرایی باشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در دومین کمیته مناسب سازی استان با بیان اینکه دستگاه های دولتی مکلف هستند در خصوص فضاهای اداری نسبت به اجرایی کردن تصمیمات در حوزه تردد آسان معلولان و مناسب سازی محیط اقدامات لازم را انجام دهند،گفت:شهرداری ها باید در کلیه پروژه های عمرانی، توسعه معابر، پیاده رو سازی ها و فضاسازی پارک ها نسبت به اجرایی کردن قانون جامع معلولان اقدام نمایند.

وی با اشاره به عدم حضور برخی دستگاه ها از جمله دانشگاه ها در جلسات ستاد مناسب سازی، افزود: فرهنگ هر جامعه نشان دهنده شأن و شخصیت آن جامعه است و حضور مسئولین در جلسات مؤثر، نشان دهنده فرهنگ و احساس مسئولیت آن ها نسبت به مردم است.

علوی مقدم با بیان اینکه معلولان افرادی جدای از جامع نیستند و تمامی مسئولان نسبت به اجرایی کردن قانون جامع معلولان موظف اند،گفت : دستگاه های دولتی خصوصا دستگاه هایی که در حال ساخت هستند موظف هستند صفر تا صد مناسب سازی را به فراخور اعتباراتی که دارند، انجام دهند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر توجه ویژه به حمل و نقل عمومی برای معلولان و بستر سازی این مهم در شهرها، افزود: شهرداری موظف است برنامه اجرایی و راهکاری مناسب در این خصوص ظرف دو ماه آینده به دبیرخانه  ستاد ارائه کند

انتهای پیام/غ

 شهرداری ها باید قانون جامع معلولان را اجرایی کنند

برچسب ها: بهزیستی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.