واکنش وزارت دفاع افغانستان به گزارش نقض حقوق کودکان از سوی نیروهای امنیتی

وزارت دفاع افغانستان گزارش ائتلاف جهانی حامی کودکان درباره نیروهای امنیتی افغانستان را رد کرد.

واکنش وزارت دفاع افغانستان به گزارش نقض حقوق کودک از سوی نیروهای امنیتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف جهانی حامی کودکان از دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته است که نیروهای امنیتی افغانستان، رژیم اسرائیل و میانمیار را به خاطر تخطی‌های حقوق کودکان، در فهرست سیاه این سازمان قرار دهد اما وزارت دفاع افغانستان این گزارش را رد کرد.

در گزارش این ائتلاف مدافع حقوق کودکان آمده است که ارتش ملی، پليس و نیروهای محلی طرفدار حکومت افغانستان مرتکب، تجاوز جنسی به کودکان، حملات بر مکاتب و بیمارستان ها شده اند.

دراجیکا میکاویکا، مدافع حقوق کودکان در دیدبان ائتلاف جهانی گفت: «فهرست سیاه یک وسیله ضروری برای توقف جنایات فجیع علیه کودکان است اما تنها زمانی می‌تواند با اعتبار باشد که تمام جوانب مجرم و گناهکار در آن گنجانیده شود.»

همچنین در پیشنهاد این ائتلاف آمده است که ارتش رژیم اسراییل نیز به خاطر کشتن کودکان فلسطینی شامل فهرست سیاه سازمان ملل متحد گردد.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گزارش این نهاد درباره نیروهای امنیتی افغانستان را رد کرده است.

شماری از عالمان دینی نیز در واکنش به این درخواست ائتلاف جهانی حامی کودکان، از سازمان ملل متحد خواستند که تروریست ها که همه روزه در افغانستان دست به جنایت می‌زنند را نیز در فهرست سیاه خود قرار دهد.

قرار است دبیر کل سازمان ملل متحد گزارشی را در باره کودکان در مناطق جنگ زده در ماه جون به نشر برساند.

به نوشته تلویزیون یک، استخدام کودکان در چارچوب نیروهای امنیتی، اتهام جدی است بر این نیروها وجود داشت، اما دولت افغانستان چندی پیش اعلام کرد که این مشکل را به حداقل رسانده و دیگر کودکان در صفوف نیروهای امنیتی استخدام نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار