در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نبود حمایت‌های مالی و معنوی باعث از یاد رفتن برگزیدگان جشنواره‌های ادبی می‌شود

آذر گفت: به دلیل نبود حمایت‌های مالی و معنوی و کم توجهی به استعداد‌های ادبی، افراد برگزیده در جشنواره‌ها از یاد می‌روند.

خبر شب//نبود حمایت‌های مالی و معنوی باعث از یاد رفتن برگزیدگان جشنواره‌های ادبی می‌شودعلیرضا آذر، شاعر در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت نبود بازده مثبت از جشنواره‌های ادبی گفت: متاسفانه به دلیل نبود حامی مالی مناسب و استعداد یاب، افراد برگزیده در جشنواره های ادبی از یاد می روند؛ به عبارتی بعد از هر رویداد کسی را نداشتیم که روی استعدادهای خاص کشور کار کند. پس از هر فراخوان یک موج نیروی مستعد به جشنواره می‌آیند و داوری می شوند. اما هرچقدر هم که داوری‌ها سلامت باشد و هر کس به حق در جایگاه نخست قرار بگیرد، بعد از یک مدت فراموش می شوند.

وی افزود: اصولا ما مردم فراموشکاری هستیم. چه سانحه‌های بزرگی که در زندگی پیش می‌آید و چه اتفاقات خوب و پسندیده‌ای که در زندگی ما رقم می خورد، اما فراموش می شوند. دوستان برگزیده در جشنواره‌های ادبی را نباید فراموش کرد. کسانی باید باشند که حمایت از این افراد را برعهده بگیرند. فضایی باید وجود داشته باشد که برگزیدگان جشنواره‌ها، هرماه یکبار آثار خودشان را آنجا نشان بدهند و یا برنامه‌هایی در قالب برنامه تلویزیونی و رادیویی برای معرفی افراد برگزیده ساخته شود.

آذر با تأکید بر اینکه اسم برگزیدگان جشنواره های ادبی هر یک ماه یکبار باید تکرار شود، بیان کرد: به دلیل اینکه اتفاقات جمعی در معرفی برگزیدگان هر جشنواره نقش مهم و موثری دارد، نمی توان کاری را فردی انجام داد. من به شخصه هنرجوهای خودم و کسانی را که افراد مستعدی هستند، پس از پنج ترم با وضعیت بلاغت و فصاحت آشنا می کنم. و هنرجوها را اندک اندک با زیست شاعرانه وارد عرصه شعر و ادب می کنم. به همین دلیل، این پیشنهاد را به دیگر دوستان می دهم که به استعداد های شناخته شده کمک کنند.

انتهای پیام/

تاکید یک شاعر درباره لزوم استعدادیابی ادبی

برچسب ها: ادبیات ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار