رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى اعلام کرد:

انتشار و افشاى اطلاعات پزشكى افراد در فضاى سايبر جرم است

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى با بیان اینکه عامل انتشار اسناد بيمارى شهروند مشهدى در فضاى سايبر توسط كارشناسان پليس فتا شناسايى و دستگير شد، گفت: فضای مجازی یا شبکه مجازی بستری برای انتقام جویی نیست.

انتشار و افشاى اطلاعات پزشكى افراد در فضاى سايبر جرم استبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشیری در تشريح اين خبر اظهار کرد: فرد جوانى با در دست داشتن مرجوعه قضايى به پليس فتا استان مراجعه و تقاضاى رسيدگى به شكايت خود مبنى بر انتشار اسناد محرمانه پزشكى را داشت.

وى ادامه داد: شاكى در اظهارات اوليه خود، به كارشناسان عنوان داشت به تازگى در شبكه‌هاى اجتماعى موبايلى و در برخى گروه‌ها متوجه انتشار اسناد خصوصى و محرمانه پزشكى خودم شدم كه اين موضوع باعث خجالت و آبرو‌ريزى براى من شده است.

سرهنگ جهانشيرى ادامه داد: با توجه به موضوع مطروحه توسط شاكى، رسيدگى به پرونده در دستور كار كارآگاهان پليس فتا استان قرار گرفت و كارشناسان با بررسى‌هاى انجام شده و اقدامات فنى صورت گرفته توانستند متهم اصلى را شناسايى و جهت ادامه تحقيقات به پليس فتا منتقل نمايند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: متهم كه زنى 38 ساله و خواهر زن سابق شاكى بود در مواجه با ادله فنى غير‌قابل انكار با اظهار ندامت، جرم خود را پذيرفت و در خصوص انگيزه خود از اين اقدام عنوان داشت كه خواهرش از شاكى به دليل بيمارى وى جدا شده و با توجه به اينكه از طرف فاميل مورد سرزنش قرار مى‌گرفته است، متهم براى دفاع از خواهرش اطلاعات و اسناد پزشكى بيمارى شاكى را در شبكه‌هاى اجتماعى منتشر نموده است.

اين مقام ارشد انتظامى تصريح كرد:‌ با توجه به اعترافات متهم و تكميل پرونده از سوى كارشناسان پليس فتا، متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايى به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ جهانشيرى در پايان به كاربران شبكه‌هاى اجتماعى تأكيد كرد: اخلاق، رفتار و كرامت انسانى در فضاى سايبر نيز مانند فضاى فيزيكى مهم بوده و ذره‌اى از اهميت آن كاسته نشده است. لذا شهروندان با رعايت حريم خصوصى و حفظ محرمانگى اطلاعات شخصى بايد همانند يك شهروند اخلاق مدار فضائل انسانى را مهم برشمرده و آن را رعايت نمايند.

گفتنى است سايت پليس فتا آماده پاسخگويى به مشكلات شهروندان در حوزه فضاى سايبرى بوده و شهروندان مى‌توانند براى مشاوره و انعكاس ديدگاه‌هاى خود در زمينه فضاى سايبرى به آدرس مذكور مراجعه نمايند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار