موهبتی مطرح کرد:

حذف دفترچه های بیمه سلامت در ۱۰۵ بیمارستان/ استحقاق سنجی و رفع هم پوشانی اقدامات بیمه سلامت در سال ۹۷

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: رفع هم پوشانی و استحقاق سنجی از جمله اقدامات مهم بیمه سلامت در سال ۹۷ است.

خبرنگار: جنیدیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری که در ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی بحث استحقاق سنجی و کاهش استفاده از دفترچه های بیمه سلامت و حذف آن در 4 استان کشور و 105 بیمارستان اجرایی می شود.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه حذف دفترچه در حوزه سرپایی مشکلات خاص خود را دارد و همکاری بیشتر پزشکان را می طلبد، تاکید کرد: بر اساس بودجه سال 97 مسئله هم پوشانی در سال آینده به طور کامل رفع می‌شود.

موهبتی با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات اولیه 260 هزار هم پوشانی با بیمه سلامت وجود داشته است؛ گفت: 160 هزار مورد از هم پوشانی ها مربوط به سربازان وظیفه بوده که به موجب قانون مجلس این افراد تحت  پوشش بیمه های نیروهای مسلح قرار می گیرند.

موهبتی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوب در سال 97 اجرای برنامه عملیاتی است، افزود: استقرار سامانه الکترونیک در راستای مدیریت هزینه یکی از اقدامات مهم در سال آینده است.

وی ادامه داد: در پایان هر سال اطلاعات مربوطه در سامانه الکترونیکی پایش می‌شود و کلیه برنامه‌ها در زمان بندی مربوطه بر اساس سامانه پایش و از طریق راستی آزمایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه در سال آینده 60 گایدلاین با مشارکت دانشگاه پیاده سازی می شود، افزود: درحال حاضر 34 گایدلاین در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است، که پیاده سازی آنها در مدیریت هزینه موثر است.

وی ادامه داد: در سال 96 در 6 ماهه دوم سال هزینه‌ها نسبت به 6 ماهه اول کاهش داشته است و پیش بینی می شود که در حدود 10 هزار میلیارد تومان کسری داشته باشیم که این مبلغ به حدود 9 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند.

مدیریت هزینه باعث کاهش شیب کسری بودجه

موهبتی با اشاره به اینکه مدیریت هزینه باعث کاهش شیب کسری بودجه می شود، اظهار کرد: با تخصیص 110 درصد و بر اساس درآمد داخلی بدهی بخش خصوصی پرداخت می شود، داروخانه‌ها تا شهریور ماه، بخش دولتی تا تیرماه وخصوصی تا اول فروردین ماه طلبشان پرداخت شده است که با این بودجه، مطالبات بخش‌های خصوصی وارد تیرماه می شود.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: بنابر قول‌های مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه تلاش داریم که بدهی های داروخانه ها و دانشگاه را در سال آینده پرداخت کنیم و من به شما قول می دهم که هیچ پولی در حساب بیمه سلامت باقی نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار