موهبتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

انتشار ۴۸۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه با هدف پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت منتشر می‌شود.

انتشار 4800 میلیارد اسناد خزانه در راستای پرداخت بدهی بیمه سلامت/ پرداخت بدهی بیمه ها سبب ارتقای کیفیت خدماتطاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بدهی بیمه سلامت به ارائه دهندگان خدمت یکی از چالش‌هایی است که ما به آن اشاره‌ کرده‌ایم، در 6 ماهه دوم سال مبلغی به میزان 8200 میلیارد تومان بابت بدهی این سازمان پرداخت شده و این در حالی است که در 6 ماهه اول مبلغی به میزان 2450 میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عدد قابل توجهی به بیمه سلامت تخصیص و اعتبارش طی امروز و فردا به حساب سازمان واریز می‌شود که با این پول و پیرو بخشنامه جدید، مطالبات بخش خصوصی و داروخانه‌های آن دو ماه و مطالبات پاراکلینیک، آزمایشگاه، مراکز سرپایی در حدود  3.5 تا 4 ماه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه بدهی مراکز سرپایی، پاراکلینیک، آزمایشگاهی و تصویربرداری پرداخت می‌شود، افزود: خوشبختانه مطالبات داروخانه‌های ما وارد آذرماه می شود که این اتفاق خوشایندی است.

موهبتی با اشاره به اینکه با پرداخت های جدید بدهی ما به داروخانه‌ها با 3 ماه اجازه بررسی به 1.5 ماه رسیده است، عنوان کرد: با پرداخت جدید مطالبات بخش‌های سرپایی، پاراکلینیک، آزمایشگاهی و با اجازه‌ای که به بیمه سلامت برای بررسی اسناد داده شده است، طلب 4.5 ماه این مراکز با حکم قانون بودجه و با انتشار 4800 میلیارد تومان اسناد خزانه پرداخت خواهد شد.

وی یاد آور شد: پرداخت بخشی از بدهی به مراکز درمانی وبخش های خصوصی کمک می‌کند و این کار منجر به ارتقای کیفیت خدمات می‌شود.

انتهای پیام/

پرداخت بخشی از بدهی بیمه سلامت به ارائه دهنگان خدمت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار