قائم مقام وزیر بهداشت در کاشان؛

افزایش تخت های بیمارستای کشور به بیش از 10 هزار تخت

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: آمار تخت های بیمارستانی کشور با اجرای طرح تحول سلامت به بیش از ده هزار تخت افزایش خواهدیافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حریرچی در حاشیه آیین افتتاح سه طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی  کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در دوران قبل از طرح تحول سلامت هزار و 700تخت بیمارستانی در کشور ساخت شده و در دوران  تحول قصد داریم این آمار را به بیش از ده هزار تخت ارتقاءدهیم .

وی با اشاره به اعلام  فراخوان مناقصه برای احداث تخت های بیمارستانی گفت: وزارت بهداشت فراخوانی را برای احداث 10هزار تخت با تعرفه عمومی غیردولتی در بیمارستان های نیمه خصوصی، اعلام و برای شرکت در این مناقصه از خیران, بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی دعوت کرده است.

به گفته وی، به منظور توسعه صنعت دارو سازی و استفاده بهینه از ظرفیت ها نیز با برنامه ریزی های انجام گرفته،به دنبال افزایش ظرفیت صادرات و واردات به یک میلیارد هستیم.

پیشرفت ۶۰درصدی طرح‌های بهداشتی، درمانی کشور

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه از اجرای 39هزار و 700طرح درمانی کشور خبرداد و گفت: این طرح ها با پیشرفت  فیزیکی۶۰ درصدی درحال ساخت است.

حریرچی درخصوص استاندارد سازی تخت های بیمارستانی گفت: براساس سندملی نقشه راه درمان کشور تا سال١٤٠٤ میزان تخت های بیمارستانی باید از 23هزار و 575مرکز به متوسط جهانی دو هزار و 62تخت به ازای هر هزار نفر برسد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم کاشان نیز گفت: این بیمارستان نیاز به 140 میلیارد تومان هزینه دارد، که چنانچه خیران کاشانی 50درصد از این مبلغ را قبول کنند، دولت تا دوسال دیگر این مرکز در مانی را مجهز و تحویل می دهد.

شایان ذکر است: دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در آیین افتتاح مرکز  خدمات جامع سلامت زنده یاد حاج علی مهرپرور در شهرک خاتم الانبیاء (مسکن مهر) کاشان، بخش توسعه یافته اورژانس و مرکزMRI  مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان و بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی به شهرستان کاشان سفرکرده بود.

کاروان «چشم انتظاران ظهور» آخرین ساعات از غروب جمعه در سال 96 را  با توسل و استغاثه به محضریوسف گمگشته فاطمه (س) به پایان رساندند تا با عطر انتظار و برکت نگاه مهدی زهرا(س) سالی سرشار از عنایات مهدوی و خیر و برکات علوی را تحویل کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.