بازدید یک هزار و ۳۲۰ نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از بازدید یک هزار و ۳۲۰ گردشگر نوروزی در ۲۸ اسفندماه ۹۶ از قلعه تاریخی فلک الافلاک خبرداد.

بازدید کهزار و ۳۲۰ نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید امین قاسمی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازدید نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد.

وی بیان کرد: قیمت بلیط قلعه تاریخی فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و ۲ موزه باستان شناسی ومردم شناسی ۵۰ هزار ریال است.

این بنای تاریخی بر بلندای تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده و در منابع تاریخی مکتوب با نام‌های متفاوت دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و فلک الافلاک و از یادگار‌های شهر کهن شاپور خواست است که بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی نسبت می‌دهند.

موزه این قلعه نیز پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، فلک الافلاک نام گرفته و شامل بخش‌های مردم شناسی، هنر‌های سنتی و باستانی شناسی می‌شود.

وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع، شامل هشت برج، دو صحن و ۳۰۰ جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملات، گچ و آهک ساخته شده است.

انتهای پیام/م

یکهزار و ۳۲۰ نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد بازدید کردند

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.