شهرستان سامان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری، آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

شهرستان سامان آماده میزبانی از مسافران نوروزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ شهرستان سامان نگین گردشگری این استان، آماده میزبانی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات نوروز ۹۷ می‎باشد.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری با بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت است که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، در کنار برجستگی‌های فرهنگی، ادبی، تاریخی و مذهبی، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

شهر سامان از دیر زمان کانون دانش و عرفان بوده و شعرا و ادبای نامداری را در دامان خود پرورانده که عمان و دهقان سامانی از جمله این افراد هستند.

گردشگاه پل تاریخی زمانخان، باغات و روستاهای حاشیه رودخانه زاینده رود از سد زاینده رود تا سامان، قایقرانی در آب‌های آرام و خروشان روستای سوادجان، باغات بادام، گردو و هلو از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سامان محسوب می‌شود.

مسجد جامع سامان، بافت تاریخی روستای یاسه چای، کوه شیراز، پل تاریخی هوره، بقایای قلعه هوره و مقبره دهقان سامانی نیز از مکان‌های تاریخی و مذهبی این شهرستان است.

انواع بافته‌های داری مانند قالی، گلیم و قالیچه، البسه محلی، سرمه دوزی و معرق هم صنایع دستی شهرستان سامان را تشکیل می‌دهد.

انواع لبنیات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارا بشکن، دوغ، روغن حیوانی و محلی و پنیر، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و میوه‌های باغی دیگر نیز از سوغات محلی این شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

شهرستان سامان پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.