شهرستان فارسان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ شهرستان فارسان، آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی در نوروز ۹۷ می‌باشد.

شهرستان فارسان با مرکزیت شهر فارسان، در قلب استان چهارمحال و بختیاری و در میان رشته کوه‌های کلک، سالداران و جهان بین قرار گرفته و با شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، کیار و اردل همسایه است.

این شهرستان یکی از مراکز اصلی سکونت ایل بختیاری و کوچ نشینان این ایل است که به مرکز ییلاق نشین ایل بختیاری مشهور می‌باشد.

موزه مشروطیت جونقان، چشمه، آبشار و کتیبه‌های مشروطیت پیرغار، چشمه بلبل جونقان، چشمه آب مراد چلیچه، قلعه سردار اسعد بختیاری، غار سراب و چشمه سراب امیدآباد از توابع بخش باباحیدر، کاروانسرا‌های خان اوی، چشمه قلعه فارسان، غار آقا سید عیسی روستای بیدکل، تنگ درکش ورکش، مسجد جامع فارسان، بقاع امامزادگان سید سعید (ع) چلیچه، حیدر مالک (ع) باباحیدر، محمد (ع) فارسان و گوشه، و مراکز گردشگری دیگر مانند دره حنا، دره پهن، سردره، چشمه شیخ یوسف، دره سیر، گردشگاه چوبین، منطقه موسیری و چشمه کفشینه باباحیدر از مهمترین جاذبه‌های تاریخی، سیاحتی و زیارتی این شهرستان به شمار می‌رود.

انواع بافته‌های داری مانند قالی، جاجیم، خرسک و قالیچه، چوغابافی و تولید لباس‌های محلی از مهمترین صنایع دستی تولیدی فارسان است.

انگور، کشمش، زردآلو، آلوزرد، آلوچه، بادام، گردو، انواع لبنیات مانند کشک، قارا، ماست، دوغ، سبزیجات خشک، گیاهان دارویی و غذا‌های محلی مختلف، جزو سوغات این شهرستان می‌باشد.

تولید و صادرات آب معدنی، انواع سنگ‌های ساختمانی و تزئینی و پرورش ماهیان سردابی از منابع درآمدی فارسان محسوب می‌شود.

ضمناً مردم شهرستان فارسان در رشته‌های هنری شامل شعر و ادب، تئاتر و نمایش و همچنین شاهنامه خوانی، استعداد فراوانی دارند.

فارسان در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری و در مسیر ارتباطی و گردشگری کوهرنگ به خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/ف

شهرستان فارسان پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
درود و سپاس از شما
به آگاهی می رساند روستای بیدکل یکی از سکونتگاه‌های طایفه ی بزرگ راکی مالملی بختیاری و در برگیرنده ی تیره های اولاد تاجمیرخان و نیز تیره بهلول (تیره ی سلح چین) می باشد
از جاذبه های تاریخی آن غار آقاسید و دستکندهای پیرامون آن که مربوط به دوران اشکانیان و نیز شیرسنگی آگودرز صالحی نواده ی سردار شهید علی صالح خان راکی مالملی از ملازمان نادرشاه افشار در رخداد فتح قلعه ی قندهار می باشد.
به نظر می رسد که این روستا دارای بیشترین تعداد شهید به نسبت جمعیت روستا در شهرستان می باشد.