باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

یک روز با اتوبوس های گردشگری ارومیه

نوروز امسال بیش از 7 هزار گردشگر و مسافر با استفاده از اتوبوس های گردشگری از اماکن تاریخی و طبیعی آذربایجان غربی دیدن کرده اند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ استان آذربایجان غربی به الاخص باغ شهر زیبای ارومیه که معروف به دیار اقوام و ادیان می باشد همچون سنوات گذشته میزبان مهمانان نوروزی هست. از این رو برای تامین رضایت و  رفاه حال مسافران نوروزی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری ارومیه اتوبوسهای  گردشگری اختصاص داده اند که از اول نوروز تا به امروز در دو نوبت صبح و عصر به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می کنند.

افزایش 40 درصدی بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی آذربایجان غربی با اتوبوس های گردشگری

یک روز با اتوبوس گردشگری ارومیه

 

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: از ابتدای نوروز تا امروز نهم فروردین سال 97، 7 هزارو 200 مسافر از طریق اتوبوس های گردشگری از اماکن تاریخی و طبیعی استان دیدن کردند  که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش دارد.

امامی گفت: از این تعداد 3 هزار و 600 نفر در شهرستان ارومیه از بناهای تاریخی دیدن نموده اند.

وی افزود: برای آشنایی و شناخت یهتر و بیشتر مسافران و گردشگران از بناهای تاریخی در استان 8 اتوبوس اختصاص داده شده است که 4 اتوبوس در شهرستان ارومیه در خدمت مسافران نوروزی می باشد.

امروز هم همانند روزهای پیش در نوبت صبح از ساعت 10 در محل تعیین شده واقع در میدان انقلاب ارومیه برای سوار کردن مسافران حاضر شده پس از سوار شدن مسافران راهنماهای گردشگر حاضر در اتوبوس ها به ارائه توضیحات در خصوص دلایل نام گذاری میدان ایالت و قدمت آن پرداخت.

یک روز با اتوبوس گردشگری ارومیه

مسیر اتوبوس های گردشگری شهرستان ارومیه از مقابل موزه مردم شناسی واقع در میدان انقلاب آغاز شد و در ادامه مسیرهای بنای تاریخی 9 پله، مسجد مهدی القدم، کلیسا، خانه تاریخی انصاری،نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی 22 بهمن، مسجد سردار، مسجد جامع ارومیه، موزه تاریخی و کوه سیر و روستای گردشی و تفریحی بند را طی کرد.

یک روز با اتوبوس گردشگری ارومیه

در طول مسیر راهنماهای حاضر در اتوبوس ها اطلاعات مربوط به قدمت و تاریخچه هر کدام از بناها را به مسافران جهت آگاهی و اطلاعات بیشتر و بهتر ارائه می کردند.

یک روز با اتوبوس گردشگری ارومیه

همچنین همزمان با اتوبوس های ویژه جاذبه های تاریخی ، اتوبوس های شهرداری نیز در دو  مسیر بند و چی چست مسافران نوروزی را انتقال می دادند.

یک روز با اتوبوس گردشگری ارومیه

با اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری ارومیه در رابطه با اتوبوس های گردشگری سنگ تمام گذاشته تا رفاه حال مسافران نوروزی را در بازدید از بناهای تاریخی فراهم نماید اما با توجه به رشد چشمگیر استقبال مسافران از اتوبوس های گردشگری، تعداد اتوبوس های اختصاص داده شده به این امر جوابگو نبوده از این رو مسافرانی هم از این گردش ها جا می ماندن که تدبیر مسئولان مربوطه را در سالهای آینده در این امر می طلبد تا مسافران باغ شهر ارومیه از لذت دیدن جاذبه های تاریخی ارومیه   بی نصیب نمانند.

گزارش از مهرانگیز آبروشن

انتهای پیام/ح

فعالیت اتوبوسهای گردشگری در ارومیه همزمان با نوروز

 

 

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.