مصرف کنندگان ایرانی به عنوان یک وظیفه ملی کالای ایرانی خریداری کنند

امام جمعه پلدختر گفت:مصرف کنندگان و مردم به عنوان یک وظیفه ملی باتعصب اقدام به خرید وحمایت از کالای ایرانی بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر با اشاره نامگذاری امسال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی " گفت:رهبر معظم انقلاب به درستی باتاکید مجدد بر مسائل اقتصادی حمایت از کالای ایرانی را در اولویت نامگذاری امسال قرار داده اند.

وی افزود: دشمن اقتصاد ما را هدف گرفته و نباید در راستای خواسته دشمن حرکت کرد و نسبت به کالای ایرانی بی رغبتی نشان دهیم.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی و عمل به آن در سه بعد دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده دارای اهمیت است افزود:دولت وظیفه دارد در راستای حمایت از کالای ایرانی ضمن مقابله با قاچاق کالا از واردات بی‌رویه کالا‌های خارجی جلوگیری کند.

وی باتاکید براینکه همه باید با تعصب حمایت از کالای ایرانی را در برنامه خود داشته باشیم ادامه داد:دولت باید همت کند و در این رابطه آستین خود را بالا زند و نهایت تلاش خود را در حمایت از کالای ایرانی به کار گیرد.

سوری ادامه داد:دولت می‌تواند در راستای رونق اقتصاد داخلی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تمام مجموعه‌های خود را موظف به استفاده از کالای ایرانی کند.

وی تاکید کرد:تولید کنندگان با افزایش کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات، نقش بسیار مؤثری در این راستا دارند و می‌توانند مصرف‌کنندگان را به‌عنوان بزرگ‌ترین تبلیغ خود تبدیل کنند.

سوری با بیان این‌که همه موظف به عمل به شعار همت از کالای ایرانی هستیم، خاطرنشان کرد: مردم و مصرف‌کنندگان به عنوان یک وظیفه ملی و با تعصب به‌عنوان یک وظیفه از کالای ایرانی استفاده کنند.

امام جمعه پلدختر با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و آغاز ایام البیض عنوان کرد:اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و توجه به معنویات است.

وی تصریح کرد:مردم و مصرف‌کنندگان باید با تعصب به‌عنوان یک وظیفه از کالای ایرانی استفاده کنند

امام‌جمعه پل‌دختر به مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: آیین اعتکاف یک عبادت معنوی ویژه و فرصتی مناسب برای ارتباط با پروردگار عالم و راز و نیاز بیشتر است که دارای ارزش و جایگاه والای معنوی است به طوری که مقام معظم رهبری اعتکاف را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانستند.

سوری به روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد وافزود: در این روز با اعلام نتایج همه‌پرسی مشخص شد ۹۸.۲ درصد مردم آرای خود را به جمهوری اسلامی دادند به دنیا نشان دادند ملت ایران اسلامی در مقابل ظلم آرام نمی‌ایستد و دارای استقلال است.

وی گفت:بهره‌برداری از فکر مردم در اعتلای کشور و ... حکومتی مردمی و برخاسته از متن جامعه است و مردم برای به دست آوردن آن از جان‌مایه گذاشتند.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) ادامه داد: ظلم‌ستیزی، حق طلبی، ایثار و شجاعت در راه دین، تبعیت از ولایت، عبودیت و خدامحوری، عفت و حیا، عزت‌نفس، صبر و رضایت و بصیرت از ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت است که همه باید به آن‌ها توجه کنیم.

امام جمعه پلدختر به همزمانی روز طبیعت و وفات حضرت زینب (س) اشاره کرد و یادآورشد:در این روز حرمت حضرت زینب (س) و سفیر کربلا را حفظ کنیم و در راستای حفاظت از منابع ملی وطبیعی اقدام به زباله انداختن در فضای باز کوه ودشت نکنیم.

انتهای پیام/د

در ۱۳ فروردین حرمت وفات حضرت زینب (س) رعایت کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.