رئیس پليس فتا استان اردبيل خبر داد:

درگیری خیابانی به درگیری در فضای مجازی کشیده شد

رئیس پليس فتا استان اردبيل گفت: سه متهمه که در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و توهین به سه دانشجو دختر کرده بودند، توسط پليس فتا دستگير شدند.

درگیری خیابانی به درگیری در فضای مجازی کشیده شدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد علی قهرمان طالع از شناسایی و دستگيری سه متهمه که پس از درگیری در خیابان اقدام به هتک حیثیت و نشراکاذیب در شبکه اجتماعی کرده‌ بودند خبر داد و اظهار کرد: در پی مراجعه سه دانشجو دختر و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عکس‌های جعلی و مشخصات واقعی آنها اقدام به نشراکاذیب و هتک حیثیت کرده است، موضوع شناسایی و دستگیری عوامل این کار در دستور کار كارشناسان این پليس قرار گرفت.

وی افزود: طي بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، عوامل درج محتوا که سه متهمه بودند، دستگير و به همراه تجهیزات فنی به پليس فتا انتقال یافتند.

اين مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهمین در حین بازجویی و پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال نسبت به عمل انجام داده اعتراف و انگیزه خود را تلافی درگیری خیابانی عنوان که پرونده تدوینی و به‌ همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

سرگرد علی قهرمان طالع در پايان با يادآوری ماده 746 (هتک حیثیت و نشر اکاذیب) از هم‌وطنان عزيز خواست نسبت به بارگذاری مطالب در فضای مجازی دقت داشته و قبل از هر عملی به عواقب آن فکر کنند و در صورت مشاهده اين قبيل مطالب مشخصات کانال یا صفحه مربوطه را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار